JÁTÉKRA FEL!

Terenyi Szilveszter Flóriánné Horváth Dulcinea: A 6-os dobás átalakított változata

  1. A játék neve, címe: A 6-os dobás átalakított változata
  2. A játék pedagógiai célja: – új ismeret nyújtása – szabálykövetés – figyelem – felszabadult játék
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszélés alapján kényelmesen ülve a szőnyegen köralakzatban úgy, hogy megfelelően tudjanak mozogni, felhívni a figyelmet arra, hogy fejük ne koccanjon az „ezüst golyók” elvételekor.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: sál (szárnynak), kosár, „ezüst golyók”, dobókocka
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játéksarok elrendezése, kellékek előkészítése, találós kérdés keresése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a szőnyeg szabaddá tétele
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Találós kérdéseket hoztam nektek, találjátok ki, hogy mire gondoltam. (pl.: Fúr-farag, de mégsem ágy, kopog mint a kalapács…., Háta bársony, hasa vászon, szeme pilla, farka villa, feje bot…., Cserregek és csörrögök, minden fényeset gyűjtök) Amikor kitalálták: mi is madarak leszünk, akiknek ezüst golyót kell gyűjteniük, dobókocka segítségével. Aki a legtöbb golyót gyűjti, ő választhat egy dalt, amit a játék végén közösen eléneklünk a hótündérnek, hogy minél előbb essen a hó.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeknek ezüst golyót kell gyűjteniük. Aki 6-ost dob, az elvesz a kosárból egy golyót. Ez addig megy, amíg a kosárból a golyók el nem fogynak. (Taps után dobhatnak) Utána „szélvihar kerekedik” és a golyókat középre kell sodorni. Majd minden madár 5 db golyót vehet magához. Innentől kezdve aki 6-ost dob (taps után), az a mellette lévő jobb oldali játékosnak adja a golyót. Akinek elfogy a golyója, kiesik a játékból. A játéknak akkor van vége, ha 3-mat tapsolok. (A játék előtt felhívni a figyelmet, hogy nehogy koccanjanak a fejek.)
  18. A játék lezárása: Amikor elhangzik a 3-om taps, befejeződik a játék, megszámoljuk, hogy kinek van a legtöbb golyója és ő választ egy dalt, amit közösen elénekelünk a hótündérnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mennyire követték a szabályt, betartották-e, hogy csak akkor vettek el golyót, ha 6-ost dobtak. Fontos, hogy minden gyerek játék közben jól érezze magát, élvezze azt. A jutalom maga a játék volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 2 dobókockával is lehet játszani, ott már a 6-nak pl. a 2+4 is megfelel
  21. A játékvezető speciális feladatai: biztonságos játékra törekvés, érthető magyarázat, megfelelő hangulat megteremtése, örömteli játék biztosítása
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Terenyi Szilveszter Flóriánné Horváth Dulcinea