Kérdésed van?
Kérlek nézd végig az alábbi témákat és ha megtaláltad a téged érdeklőd, akkor egyszerűen csak kattints rá!
A képzés neve: Játékra fel! - A játék alkalmazása az oktatásban és nevelésben (online képzés) – www.jatekrafel.hu
(Oktatásért felelős miniszter által elfogadva)
A képzés engedély száma: A/13307/2024
A képzés PED/iktatószáma: A/13307/2024
A képzés érvényességének vége: 2029-10-14
A képzés 60 órás (60 pont).
A szervező neve: Besnyi Szabolcs EV. 1182 BP. Kossuth Lajos 165/a (A felnőttképzési szerződést NEM erre a címre kell visszaküldeni! Azt a címet e-mailban küldjük a szerződéssel együtt).
Adószám: 66862927-1-43
Email: info@jatekrafel.hu
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/001253
Nem, a képzés teljes egészében online történik! Mindvégig saját időbeosztásban haladhatsz, otthonról.
A képzés teljes ára megtalálható a megrendelési űrlapon.
Ezen felül a felnőtképzési szerződést kell visszaküldeni. Ennek a költsége terheli a résztvevőt (1 boríték feladása). Semmilyen más költséggel nem jár a képzésen való részvétel a résztvevő számára.
A https://jatekrafel.hu oldalon kezd el az ingyenes képzést. Az első 4 lecke mindenféle elköteleződés nélkül kipróbálható (fizetni sem kell érte). Ha pedig úgy döntesz, hogy szeretnéd elvégezni a teljes képzést, akkor az első 4 lecke bármelyikéből át tudsz váltani a fizetős leckékre. Ekkor kell kiválasztanod a fizetés módját, és amikor elvégezted a fizetést, akkor folytatódik a képzés.
Igen. De előtte mindenképpen vedd fel velünk a kapcsolatot az info@jatekrafel.hu címen és küldd el emailen a cég/intézmény számlázási adatait (intézmény neve, címe, adószáma, Elektronikus, vagy nyomtatható számlát kértek)
A képzés díjáról az összeg beérkezését követően elektronikus számlát állítunk ki, amit az email címedre küldünk el. Esetenként ezek a SPAM mappába, vagy a promóciók fül alá érkeznek. Kérlek, nézd meg ott is, ha nem találnád.
Az alábbi követelmények, csak a magyarországi akkreditációhoz szükségesek! Ha neked nincs szükséged ilyen tanúsítványra, akkor nem baj, ha nem felelsz meg ezeknek a követelményeknek!
Végzettség: egyetem vagy főiskola
Szak: nem jellemző
Szakképzettség: pedagógus
Megelőző szakmai gyakorlat: nem szükséges
A képzés végére a résztvevőtől elvárható eredmények (teljesítendő követelmények):
- Képes a játékot, mint pedagógiai eszközt nevelési és oktatási céljai szolgálatába állítani.
- Ismer legalább 15 játékot.
- Képes a helyzetnek és a céljaiknak megfelelő játék kiválasztására.
- Képes arra, hogy saját maga találjon ki új játékot, vagy a már ismerteket továbbfejlessze, módosítsa.
- El tud készíteni egy játék leírást.
- Képes megszervezni és levezetni egy játékos foglalkozást.
Záró ellenőrzés módjának megnevezése:
Záródolgozat: Egy a képzésben megismert, vagy általuk kitalált/átalakított játék megvalósítása (előkészítése, levezetése, értékelése), erről egy játékleírás készítése és beküldése. A játékleírás egy az alapító által kifejlesztett, és a résztvevő számára elküldött űrlap kitöltésének segítségével történik, mely tartalmazza a képzés során végigvett szempontokat.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
A résztvevőnek az utolsó lecke elvégzését követően, legkésőbb 30 napon belül minden feltételt teljesíteni kell. Amennyiben az erre a célra készített űrlapon minden kérdésre megadja a választ, akkor a feltétel teljesítettnek tekinthető.
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
Záródolgozat: A képzésen tanultak kreatív alkalmazása, a célnak való megfeleltetése. Ezek alapján a játék- vagy foglalkozás leírásakor a résztvevő:
-
- pontosan meghatározza a játék célját
- ismeri a játék jellegét
- pontosan felméri a játékkal járó baleseti kockázatokat
- ennek megfelelően képes a szükséges biztonsági óvintézkedések felismerésére, megtervezésére.
- meghatározza a résztvevők életkorát
- meghatározza a résztvevő csoport létszámát
- meghatározza a játék helyszínét
- meghatározza a játékhoz szükséges térigényt
- meghatározza a szükséges eszköz és kellékigényt
- felméri a játék előkészítéséhez szükséges feladatokat és az arra szánt időt
- felméri a résztvevők bevonásának lehetőségeit - pontosan megtervezi a játék menetét: megnyitás, játékszabályok, a játék menete, a játék lezárása.
- meghatározza a játék utáni értékelés, feldolgozás, jutalmazás feladatait
- felméri a játék továbbfejlesztésének lehetőségeit
- felméri a játékvezető speciális feladatait, ha erre szükség van.
- óvoda
- általános iskola
- gimnázium
- szakgimnázium
- szakiskola
- készségfejlesztő iskola
- alapfokú művészeti iskola
- kiegészítő nemzetiségi nyelvoktató iskola
- gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény
- kollégium
- pedagógiai szakszolgálati intézmény
- pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény
- kiegészítő nemzetiségi óvoda
- többcélú intézmény
Minimum részvétel a pedagógus-továbbképzésen: az (össz)óraszám: 100 %
A záró értékelésre vonatkozó formai elvárások:
- A résztvevők hallgassák, illetve nézzék meg az egyes videó formátumú leckéket, illetve az azokhoz kapcsolódó játékokat. Ehhez online felületen, a honlapon keresztül kapnak hozzáférést. - A tizedik lecke után küldjék be egy általuk választott, vagy kitalált játék megadott szempontok szerinti leírását a konzulensnek. - A tizedik lecke után vezessenek le a gyakorlatban egy játékot, vagy játéksort. Ezt dokumentálják írott formában és küldjék el a konzulensnek.
Az ingyenes leckék megnézésére, a kiküldéstől számítva, 5 napod van. Ezt követően megszűnik a hozzáférésed.
A teljes (fizetős) képzésre történő beíratkozást követően nincs időkorlát. Minden addig megkapott leckéhez hozzáférsz (azokhoz is, amik esetleg az ingyenes időszak alatt már lejártak).
A képzés leckéi jellemzően 3 naponta érkeznek. A 3 nap az előző lecke megnézését követően számolódik. Példa:
Ha ma 13 órakor megnézel egy leckét, akkor 3 nap múlva 13 órakor kapod meg a következőt. Ha viszont azt nem tudod megnézni aznap, hanem csak másnap 15 órakor, akkor onnantól számolódik a következő 3 nap, vagyis a mai naptól számítva 7 nap és 2 óra múlva érkezik meg a soron következő tananyag.
A képzés teljes elvégzésére 1 éved van. Ha kicsúsztál az 1 évből, akkor írj és ha tudunk segítünk, akkor is.
A képzés tananyagai között minimum 3 nap telik el.
A 10-ik lecke után pedig le kell adni egy záródolgozatot. Ami átlagosan 2 hét szokott lenni a résztvevők számára (persze a tényleges munka, akár kevesebb, mint 60 perc is lehet, de inkább számolj rá időt bőven).
A teljes képzésre érdemes kb. 50-80 napot számolni.
Semmi gond! Jelezd kérlek nekünk e-mailen (bármelyik képzéssel kapcsolatos levelünkre válaszolva).
A képzés kapcsán nincs, állandó ügyfélszolgálat. Az esetek többségében a legyorsabb kommunikációs forma, ha emailt írsz (info@jatekrafel.hu). Ha valamiért mégis szükséges a telefonos kapcsolat, akkor hívd a +36 300935236 számot és segítünk. Ha, akkor nem tudjuk felvenni a telefont, akkor visszahívunk.
A tanulási útmutató a tananyag szerves részét képezi, nem különül el.
A képzésre jelentkező résztvevő videófilm és írott (honlap, email) alapú tájékoztatást kap, mely az alábbi témákat érinti:
- a képzés célja
- a képzés célcsoportjai
- a képzés felépítése, ütemezése
- a tananyag általános ismertetése
- a képzés tanulási időszükséglete
- a kétoldalú kommunikáció lehetőségei
- a képzés elvégzésének feltételei, a záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai
- a képzés lezártát követő, további együttműködési lehetőségek bemutatása
Ezen túl minden tanulási egység bevezetőjében ismertetésre kerül:
- az adott tanulási egység tartalma
- az adott tanulási egység időszükséglete
- a kapcsolódó gyakorlatok, mellékletek felsorolása, bemutatása
- az adott egységhez bemutatott játékok felhasználására tett javaslatok.
A képzés elvégzésének időszükséglete rugalmasan alakul aszerint, hogy a képzésen résztvevő milyen ütemben halad az egyes tanulási egységeken keresztül. (Összesen 12 egység). Ez egyénenként teljesen eltérő lehet aszerint, hogy az egyes résztvevők napi, illetve heti szinten mennyi időt tudnak a képzésre szánni.
Optimális esetben a résztvevő három nap elteltével kapja meg e-mailben a hozzáférést a következő tanulási egységhez, amennyiben az előzőt a honlapon keresztül megtekintette. Vagyis minden tanulási egység feldolgozására minimum három nap áll rendelkezésére. Természetesen amennyiben több időre lenne szüksége, úgy hosszabban is elidőzhet az egyes új egységeknél. Ugyanakkor bármelyik korábbi leckét is bármikor újra megnézheti, átismételheti.
Amennyiben nem történt meg az adott tanulási egység videó formátumú megtekintése úgy e-mailben próbáljuk meg őt motiválni a továbbhaladásra, illetve felkínáljuk segítségünket, ha problémába ütközött, vagy elakadt.
A köztes ellenőrzésre a 6 leckével egyidőben lesz lehetőség. A résztvevőknek egy tesztet kell kitöltenie az addig megismert játékokról, amiből nem csak az derül ki, hogy megnézte-e a videókat, hanem az is, hogy megértette-e a játék alapvető működését.
Gyakorlati feladatok beküldésére a tizedik leckét követően kerül sor. Ezen feladatok teljesítése képezi a képzés záró ellenőrzésének módját, egyúttal ez a tanúsítvány kiadásának feltétele is.
A résztvevőnek az utolsó lecke elvégzését követően, legkésőbb 30 napon belül minden feltételt teljesíteni kell. Ebben az esetben is a kétoldalú kommunikáció lehetőségeivel élve próbáljuk meg segíteni a résztvevőt a feladatmegoldásban, motiválni a feladat elvégzésére, beküldésére.
a) A résztvevő és a távoktatási intézmény kapcsolatrendszere:
A képzés iránt érdeklődő pedagógus az online rendszeren keresztül (www.jatekrafel.hu) jelentkezhet a képzésre.
A konzulens a rendszeren keresztül fogadja a jelentkezést és tájékoztatja a résztvevőt:
- a képzés felépítéséről, menetéről
- a tanulási időszükségletről
- a kétoldalú kommunikáció lehetőségeiről
- az ellenőrző feladatokról, és azok beküldésének módjáról
- a képzés értékelésének módjáról
- technikai információkról (az online felület működése, a részvételi díj befizetésének módja, a személyes adatok védelme stb.)
A résztvevő a konzulens által elküldött hozzáférési kódok segítségével önállóan halad a tananyag különböző, egymásra épülő részeinek feldolgozása során.
A rendszer könnyen átlátható, világos, és egyszerű módon segíti a résztvevőt a tanulásban. Amennyiben mégis elakadna, illetve kérdése, kérése adódna, úgy a rendszeren keresztül bármikor segítséget kérhet a konzulenstől.
Az ellenőrző feladatokat és a képzés értékelő kérdőívét is a rendszeren keresztül küldi be a résztvevő, a számára előzetesen ismertetett módon. Ugyanígy fér hozzá, az egyes leckékhez kapcsolódó mellékletekhez is, melyeket szükség szerint ki is nyomtathat.
A rendszer nyilvántartja a résztvevők számát, és egyéni haladási ritmusát is, így amennyiben a konzulens elakadást, stagnálást érzékel egy résztvevőnél, ösztönzőleg is közbeléphet.
Az online rendszert az alapító dolgozza ki. Működtetéséhez az informatikai háttéranyagokat, valamint a képzés tananyagát is az alapító biztosítja.
A képzés szervezési feladatait, az online rendszeren keresztüli működtetést, kapcsolattartást a konzulens végzi.
A rendszer előnye, hogy a résztvevő számára könnyen hozzáférhető. Ehhez mindössze egy internetezésre, valamint média fájlokat lejátszani képes böngésző megjelenítésére alkalmas eszköz szükséges (pl. okostelefon, számítógép, hordozható számítógép, tablet, okos-televízió, stb.)
b) A konzulensi útmutató:
A konzulens feladata:
- az online felület működtetése
- a résztvevők jelentkezésének fogadása
- a résztvevőkkel való kétoldalú kapcsolattartás biztosítása (mentori szolgáltatás, ösztönzés, információszolgáltatás)
- az ellenörző feladatok fogadása, értékelése az alapító által megadott szempontok szerint. (lásd. 2.8.-as pont)
- az kitöltött értékelő kérdőívek feldolgozása, értékelése
- kapcsolattartás az alapítóval
Mindezen feladatok magas szintű teljesítése érdekében a konzulens előzetesen részt vesz egy felkészítő képzésen, melyet az alapító biztosít a képzés tananyagát kidolgozó szakemberek közreműködésével.
0. Lecke: Bevezetés. A játék szerepe, hatása, lehetősége…
(A résztvevők számára bemutatjuk a játék, mint pedagógiai eszköz felhasználhatóságának lehetőségeit, az általa elérhető célokat, és kiváltott hatásokat. Ismertetjük a képzés felépítését, a tananyag vázlatát, a tanulás menetét, időszükségletét.)
Játék mellékletek: -
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: -
Időtartam: 30 perc (videó megnézése)
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (19-25. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (15-21. oldal)
A játék nem játék 2. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-963-12-7873-6 (23-30. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (22-32. oldal)
1. Lecke: Ismerd a célcsoportod
( A résztvevőknek bemutatjuk a játékok tervezésének, és sikeres alkalmazhatóságának első fontos lépését, a célcsoport meghatározását. Ismertetjük a szempontokat, gyakorlati példákon keresztül elemezzük azok fontosságát.)
Tartalom: 1. Létszám; 2. Kor; 3. Nemek aránya; 4. Célok; 5. Időtartam; 6. Motiváció; 7. Közös tapasztalatok; 8. Fejlődési szint; 9. Problémák; 10. Összetétel; 11. Szociális kapcsolatok; 12. Hátrány;
Játék mellékletek: Plüsselkapó; Postás; Levelet hozott a postás
Segédlet: Célcsoport felmérés (M1) – nyomtatható melléklet
Gyakorlati feladat: Bemutatott játékok kipróbálása, saját célcsoport felmérése a bemutatott szempontok szerint
Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 2 perc
- Az előadás megnézése: 10 perc
- A játékok megnézése: 12 perc
- A tananyag átismétlése: 22 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 165 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (27-44. oldal)
2. Lecke: Tűzd ki a (pedagógiai) céljaidat!
(Bemutatjuk a játékkal elérni kívánt cél meghatározásának lépéseit, példákon keresztül. Ismertetjük a célok különböző szintjeit.)
Tartalom: A konkrét cél; Az elérhető cél; A mérhető cél; Az életszerű cél; А célok nyilvánossági szintje;
Játék mellékletek: Szurkolós; Evolució; Csoportbontó
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, saját pedagógiai célok kitűzése
Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 13 perc
- A játékok megnézése: 15 perc
- A tananyag átismétlése: 28 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 183 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (47-60. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (17-18. oldal)
3. Lecke: Мegfelelő játékválasztás.
(Az előzőek ismeretében továbbvezetjük a résztvevőt a megfelelő játékválasztás felé. Ismertetjük a szempontokat amelyek figyelembe vételével születhet meg a sikeres döntés.)
Tartalom: Létszám; Korosztály; Nemek aránya; Szociális kapcsolatok; Cél; Környezet; Eszköz; Időtartam; Megelőző és követő tevékenység; A foglalkozásban, illetve a játéksorban hol helyezkedik el a játék; Ismerik-e a játékosok a vezetni kívánt játékot; A játékvezető felkészültségi szintје.
Megléphető kihívások
Játék mellékletek: 100 labda; 101 labda; Hettyen-pitty
Segédlet: Körülmények feltérképezése (M2) – nyomtatható melléklet
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, körülmények feltérképezése
Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 9 perc
- A tananyag átismétlése: 18 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 173 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (63-78. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (24-40. oldal)
4. Lecke: A kerettörténet
(Bemutatjuk a kerettörténetet, mint a játék színesítésének, kiegészítésének eszközét. Ismertetjük alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit, korlátait.)
Tartalom: Motiváció!; A kerettörténetet, mint a játékszabályok ismertetésének eszköze.; Új kerettörténet, új játék; Játékok összefűzése; Korlátok a kerettörténetben;. A pedagógiai célok a kerettörténet felett; A kerettörténet választás szempotjai; A kerettörténet hatásfokának növelése.
Játék mellékletek: Kisegér; Ponyvás névtanuló; Szempárbaj
Segédlet: Keretmese (M3) – nyomtatható melléklet
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, Keretmese kitalálása
Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 14 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 30 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 185 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (81-94. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (40-46. oldal)
5. Lecke: Vezesd jól a játékot!
(Ebben a részben a játékvezetés során szem előtt tartandó szempontokat ismertetjük a résztvevőkkel)
Tartalom: Az önkéntesség elve; A fokozatosság elve (az együttműködés szintjén, a játéksorok összeállításában, a játékszabályok ismertetése közben); A térszervezés szerepe
Játék mellékletek: Hatosdobós; Egyet jobbra, egyet balra; Bábelikockatorony
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása
Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 15 perc
- A játékok megnézése: 14 perc
- A tananyag átismétlése: 30 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 180 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (97-109. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (68-73. oldal)
6. Lecke: Baleset-megelőzés és biztonság (+ köztes ellenőrzés)
(Bemutatjuk azt, hogy mire kell odafigyelni egy játék megtervezése és lebonyolítása során, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen a játék szereplői számára)
Tartalom: Biztonságos játék nincs!; A helyszín; A bemelegítés; A játékszabályok; A játékeszköz; Ha mégis megtörténik.
Játék mellékletek: Kézrecsapó; Székfoglaló szőnyeggel; Ház fogó
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása
Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 11 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 21 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 107 perc
- teszt kitöltése (köztes ellenőrzés): 60 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (111 -121. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (56-61. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (65-72. oldal)
7. Lecke: Megfelelő játékvezetői képességek
(Ebben a részben a játékot vezető személlyel foglalkozunk. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie, hogyan kell viselkednie a játékvezetői szerepben, hogyan értékelheti, fejlesztheti önmagát)
Tartalom: A játékvezető személyisége és viselkedése, Kifogások helyett tanulás, Tervezés, Összhang, Önértékelés
Játék mellékletek: Karmester; Aaaaa; Flúgos pingvin nép
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása
Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 7 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 17 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 175 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (123-130. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (74-79. oldal)
A játék nem játék 2. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-963-12-7873-6 (58-76. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (73-77. oldal)
8. Lecke: A kreatív játékfejlesztés módszere
(Továbblépve egy szintet, bemutatjuk az új játékok kifejlesztésének módszerét. Ismeretetjük a lépéseket, ötleteket adunk.
Ugyanennek a leckének a végén ismertetjük részletesen a vizsgafeladatot, az értékelés szempontjait.)
Tartalom: Változtatni kötelező! A kreatív játékfejlesztés módszere. Külső segítség bevonása a fejlesztés folyamatába. A fejlesztés után!
Játék mellékletek: Sááá; E-me-se; Bumm
Segédlet: Kreatív játékfejlesztés (M4)
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása; Egy játék átalakítása, továbbfejlesztése (vagy új játék kitalálása)
Időtartam: 4,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 13 perc
- A játékok megnézése: 13 perc
- A tananyag átismétlése: 26 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 217 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (131-142 oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (108-113. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (59-64. oldal)
9. Lecke: A játékok dokumentálása, saját játékgyűjtemény létrehozása
(Ebben a részben felhívjuk a figyelmet a játékok dokumentálásának fontosságára. Ismertetjük, hogyan lehet egyszerűen, és később is felhasználható módon leírni egy játékot. Bemutatjuk a „saját játéktár” előnyeit.)
Tartalom: Legyen saját játéktárad! Hatékony jegyzet készítésének módszere, A teljeskörű játékleírás készítésének szempontjai.
Játék mellékletek: Csipeszgyűjtő; Kinél van a plüss; Csapjuk vagy csúsztassuk?
Segédlet:
● Játékleirási segédlet – űrlap (M5) – nyomtatható melléklet
● Játékleirási segédlet – magyarázat (M6) - nyomtatható melléklet
● Játékleirási segédlet – példa (M7) - nyomtatható melléklet
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, Egy játékleírás elkészítése
Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 6 perc
- A játékok megnézése: 11 perc
- A tananyag átismétlése: 17 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 265 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (145-161. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (114-118. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (47-51. oldal)
10. Lecke: Tapasztalat szerzés: Az alkalmazás nélkül semmit sem ér a tudás!
(Ebben a leckében gyakorlati segítséget, további tanácsokat, motivációt és ötleteket adunk a gyakorlati feladat elvégzéséhez)
Tartalom: Gyakorlati feladat: Játék fejlesztés, játékdokumentálás (írásban és képben vagy videóban), játékvezetés vagy játéksor vezetés.
Játék mellékletek: -
Segédlet:
● Egy foglalkozás sematikus vázlata (M8) – nyomtatható melléklet
● Egy foglalkozás sematikus vázlata – Check list (M9) - nyomtatható melléklet
● Vizsgafeltételek (M10) - nyomtatható melléklet
● A tapasztalat tudatosítása (M11) - nyomtatható melléklet
Gyakorlati feladat: Egy játék vagy egy játéksor levezetése, dokumentálása és beküldése
Időtartam: 13 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 50
- A tananyag átismétlése: 60 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 660 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (163-172. oldal)
11. Lecke: Feldolgozás
(Bemutatjuk a résztvevőknek, a játék feldolgozásának módszerét, felhívjuk a figyelmet annak fontosságára, és a benne rejlő nevelési helyzetekre.)
Tartalom: Feldolgozás, mint nevelési módszer; Feldolgozás kontra értékelés; Feldolgozási technikák; Tölcsérmodel; A sikeres feldolgozás szabályai.
Játék mellékletek: Füllentő; Kerüld meg; A játék nem játék (játékleírások gyűjteménye)
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása
Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 10 perc
- A játékok megnézése: 29 perc
- A tananyag átismétlése: 80 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 180 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (175-183. oldal)
A játék nem játék! Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019 (3-ik újraszerkesztett kiadás), Szerző: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Kornél ISBN: 978-615-6103-00-0 (48-54. oldal)
Játék az osztályban. Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2017, Szerző: Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika ISBN: 978-963-12-7874-3 (52-58. oldal)
12. Lecke: Folyamatban való gondolkodás
(Motiválni kívánjuk a résztvevőket arra, hogy a játékvezetés ne csak egyszeri alkalom legyen pedagógusi munkájukban. Ötleteket adunk a folyamatban való gondolkodáshoz, szempontokat ahhoz, hogy hogyan lehet megtervezni egymásra épülő játékos foglalkozásokat, tartós változások elérése érdekében)
Tartalom: A tartós változás kulcsa; Hosszútávú tervezés és rendszeres foglalkozás vezetés;
Játék mellékletek: Bim-bam; Western; Kártyafelkapó
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, fejlesztési terv elkészítése
Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 12 perc
- A tananyag átismétlése: 21 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 257 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (187-192. oldal)
13. Lecke: Lezárás, értékelés, további együttműködés
( A képzésen tanultak összegzése, a képzés lezárása)
Tartalom:A tanultak tudatosítása, Értékelő lap kitöltése, Zárszó, További együttműködési lehetőségek
Játék mellékletek: -
Segédlet: -
Gyakorlati feladat: Az értékelőlap kitöltése
Időtartam: 1 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- A honlap elolvasása és értelmezése 9 perc
- Az értékelő űrlapok kitöltése: 50 perc
Ajánlott irodalom:
Játékra fel! Kiadó: Katalizátor pedagógusképző központ, Budapest, 2019, Szerző: Besnyi Szabolcs ISBN: 978-615-6103-01-7 (195-199. oldal)
- a képzés 100%-án való részvétel
- a köztes ellenőrzés elvégzése
- a képzés zárásaként egy játék levezetése, annak dokumentálása és beküldése a megadott határidőre.
- egy játékleírás elkészítése és határidőre történő beküldése, legkésőbb a továbbképzés elvégzését követő 30. napon.
Az indító/szervező
Nem találtad meg a választ?
Kérlek írj egy emailt és hamarosan válaszolni fogunk!
Köszönöm!
Szabolcs