JÁTÉKRA FEL!

Tatár-Havancsák Eszter: Méreg

A játék neve, címe: Méreg

A játék pedagógiai célja: Dráma órámon az egész osztály aktív bevonása egy játékba. Koncentráció fejlesztése, egymásra hangolódás, figyelem, fegyelem

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A székeken ne hintázzanak.

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Kulcs, kendő

Technikai igény: Szék minden résztvevőnek

Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek közös elrendezése körben

A játék megnyitása, nyitánya: Üljetek körbe! Egyvalaki üljön a kör közepére és csukja be a szemét!

A játék menete, játékszabályok:Egy kulcscsomót fogok valakinek a kezébe adni. A kulcscsomó elindul körbe, kézből-kézbe jár. A középen ülőnek bekötött szemmel ki kell találnia, kinek a kezében van a kulcscsomó. Ha pontosan rámutat, cseréljenek helyet!

A játék lezárása: Párszor megismételjük. A gyerekek nagyon élvezték, és meglepően nagy csöndben koncertráltak, nekik is jól esett. Ezt bemelegítő játéknak hoztam a 6. osztály dráma órájára. Ezután következhetett az óra fő része, ahol kis csoportokra osztva játszottunk tovább.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen beszéltük át, nagyon ügyesek voltak, koncentráltak és minden esetben eltalálták, hogy hol volt a kulcs. Az órára kellőképpen ráhangolódtak és lelkesek lettek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több kulcscsomóval, vagy esetleg 2 gyerekkel a kör közepén játszani.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek a teljes csend megteremtésére kell figyelni, arra, hogy senki ne essen ki a koncentrált légkörből, mert a kör közepén ülő nem fogja hallani a kulcsot.

A játékot lejegyezte: Tatár-Havancsák Eszter