A játék neve, címe: Méreg
A játék pedagógiai célja: Dráma órámon az egész osztály aktív bevonása egy játékba. Koncentráció fejlesztése, egymásra hangolódás, figyelem, fegyelem
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A székeken ne hintázzanak.
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Kulcs, kendő
Technikai igény: Szék minden résztvevőnek
Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek közös elrendezése körben
A játék megnyitása, nyitánya: Üljetek körbe! Egyvalaki üljön a kör közepére és csukja be a szemét!
A játék menete, játékszabályok:Egy kulcscsomót fogok valakinek a kezébe adni. A kulcscsomó elindul körbe, kézből-kézbe jár. A középen ülőnek bekötött szemmel ki kell találnia, kinek a kezében van a kulcscsomó. Ha pontosan rámutat, cseréljenek helyet!
A játék lezárása: Párszor megismételjük. A gyerekek nagyon élvezték, és meglepően nagy csöndben koncertráltak, nekik is jól esett. Ezt bemelegítő játéknak hoztam a 6. osztály dráma órájára. Ezután következhetett az óra fő része, ahol kis csoportokra osztva játszottunk tovább.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen beszéltük át, nagyon ügyesek voltak, koncentráltak és minden esetben eltalálták, hogy hol volt a kulcs. Az órára kellőképpen ráhangolódtak és lelkesek lettek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több kulcscsomóval, vagy esetleg 2 gyerekkel a kör közepén játszani.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek a teljes csend megteremtésére kell figyelni, arra, hogy senki ne essen ki a koncentrált légkörből, mert a kör közepén ülő nem fogja hallani a kulcsot.
A játékot lejegyezte: Tatár-Havancsák Eszter