A játék neve, címe: Társhordozás
A játék pedagógiai célja: Csoporthoz tartozás érzésének erősítése, együttműködés fejlesztése, versenyszellem kialakítása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A rajt előtt előzetes tájékoztatás, figyelem felhívása a kritikus pontokra
Résztvevők száma: 30 főnél több
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: hullahopp karika,2 db kerek aljú 50 cm-es bója, stopperóra /mobil is lehet/, táblázat a csapatnevekkel, toll, síp, mérőszalag
Technikai igény: Nincs szükség rá
Az előkészítés feladatai: Kijelölöm a kiindulási pontot valamint a fordulási pontot a bójákkal.A bóják távolsága 10-20 m között legyen, helytől és életkortól függően.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek kihozni a bójákat, a karikát/karikákat, segítenek a mérésben, hasznosítva a matematika órán tanultakat.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék időre megy, de időt veszít a csapat, ha valaki elhagyja a társát. A lehető leggyorsabban kell a társakat átvinni egyik bójától a másikig a bármikor kitörő gejzírek között, ugyanakkor figyelni kell a társ sebességére, és igazodni hozzá. Ezután bemutató próbajáték következik, tanulók bevonásával. Én 8.osztályosok segítségét kértem, akikkel előzőleg elpróbáltuk már.
A játék menete, játékszabályok:Az első tanuló a második tanulóval együtt belebújik a karikába és az óra indítással rajtolnak. A szemben lévő bóját megkerülve, az első gyerek ott marad, a második visszafut a karikával, és felveszi a harmadikat. A szemben lévő bójánál a második kibújik, a harmadik visszajön és felveszi a negyediket, aki a szemben lévő bójánál hagyja a harmadikat, és így tovább. Az utolsó tanuló felveszi az elsőt szemben és visszahozza .A csapat akkor fejezi be a játékot, mikor teljes létszámban visszaértek a kiinduló bójához.
A játék lezárása: A játék végén közlöm az egyes csapatokkal az eredményeket
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, kiemelve a gyorsaságot, az együttmüködést, az egymásra figyelést. Minden csapatot meg lehet dicsérni valamiért. Oklevél a legjobb csapat tagjainak!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az útvonal hosszát lehet növelni,akadályokkal ellátni,de ez fokozza a balesetveszélyt.
A játékvezető speciális feladatai: Fokozottan ügyelni kell a biztonságos versenyzésre!
A játékot lejegyezte: Tatai Beáta