JÁTÉKRA FEL!

Tassy Andrea: Sajtrablás

A játék neve, címe: Sajtrablás

A játék pedagógiai célja: az együttműködés, gyorsaság, megosztott figyelem fejlesztése

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a részvevők figyelmét az elcsúszás, összeütközés lehetőségére, hogy figyeljünk a másikra.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: 10 vagy annál több kislabda (de helyettesíthető bármilyen kisebb tárgyal, ami könnyen megfogható, hordozható), 2-3 hullahopp karika (helyettesíthető kisebb papírdobozokkal, műanyag edényekkel is és növelhető ezek száma is) 1 zsámoly (e helyett is használható a papírdoboz, tál), szalag vagy bója a játéktér kijelöléséhez, vagy kréta, ha rajzolható felületen játsszuk.

Technikai igény: zsámoly, hullahopp karika, kislabda esetleg bója vagy kréta vagy jelölőszalag

Az előkészítés feladatai: Hullahopp karika kikészítése, kislabdák kihelyezés a karikákba elosztva, zsámoly kikészítése, pálya kijelölése, ha nincs rajzolt tér.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a karikákat lerakni, a labdákat elosztani.

A játék megnyitása, nyitánya: A játéktér ismertetése, a szabályok ismertetése, balesetvédelem, macska kiválasztása.

A játék menete, játékszabályok:Keretmese: Egérváros lakóinak nyugalmát megzavarta egy rabló macska, aki az összes sajtot ellopta egy éjszaka a gyanútlanul szundító egerektől. Az egerek elhatározták, hogy visszaszerzik az oly drága sajtjukat és elindultak, hogy közös erővel visszaszerezzék az összes sajtot. De közben a macska megpróbálta elkapni őket, vigyázva közben a sajtokra is. A játékosok közül kiválasztunk egy macskát, aki vigyáz a sajtokra (labdák), ő lesz a fogó. A többiek az egerek. Az előzőleg kijelölt pálya belső részében helyezkedik el a macska és az éléskamrákban (karikákban) elosztott sajtok. Az egerek a pályán kívül helyezkednek el szétszórtan. Jelre (pl. taps) az egerek elindulnak visszaszerezni a sajtjukat, a macska pedig megpróbálja ezt megakadályozni és elkapni az egereket. Akit elkap az törökülésben leül, ha van nála sajt, azt előtte vissza kell raknia a karikába. Az egerek egyszerre csak egy sajtot vehetnek el. Ha sikerül sajtot szerezniük, elhagyva a játékteret a kirakott zsámolyba teszik azt. A macska csak addig vadászhat az egerekre, amíg azok a játéktéren (a macska területén) tartózkodnak. Ha sikerül kijutniuk a külső részre, már nem lehet elkapni őket (házban vannak).

A játék lezárása: A játék addig tart, amíg minden sajtot megszereznek az egerek, vagy a macska el nem fogja az összes egeret.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, kérdezd meg hogyan érezték magukat, köszönd meg a részvételt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet növelni a labdák számát, a macskák számát. De esetleg a mozgásformáját is meghatározhatjuk az egereknek és a macskának is.

A játékvezető speciális feladatai: A könnyebb megértés érdekében lehet próbajátékot játszani, ami után az esetleges hibákat lehet javítani.

A játékot lejegyezte: Tassy Andrea