JÁTÉKRA FEL!

Tassiné Török Tímea: TÉRBELI AMŐBA

  1. A játék neve, címe: TÉRBELI AMŐBA
  2. A játék pedagógiai célja: jó hangulat teremtése , együtt gondolkodás, együttműködés kialakítása, logikus gondolkodásra nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő távolság a székek között, a játékosok figyelmének felhívása az óvatosságra
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kártyák (2×6) a hátoldalukon két eltérő mintával; 6-6 darab két különböző színű póló a két csapatnak (ez esetben 6 db bordó póló, 6 db fehér póló); tábla, táblafilc, 9 db szék
  12. Technikai igény: elegendő hely a szaladgáláshoz
  13. Az előkészítés feladatai: a terem berendezése, székek elhelyezése(3×3 szék négyzetben elhelyezése), kártyák kihúzása,pólók szétosztása és felvétele, a táblán a két csoport nevének feltűntetése és annak a felírása, hogy hány részből áll a játék (jelen esetben 5 részből áll)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a terem berendezése a játékosokkal együtt történik; és a kártyák kihúzása is a csoportok kialakításához
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot a játékvezető nyitja meg: “Ma egy nagyon jó játékot fogunk játszani,ahol szükség lesz az eszetekre ,az együttműködésre és ezen kívül ügyesnek is kell lennetek. Képzeljük el, hogy egy elhagyatott szigeten vagyunk. Itt csak kanibálok és indiánok élnek. Azonban a szigeten megjelent egy SZÖRNY, ezért mindenki el akarja hagyni a szigetet. DE csak egy hajó van, a hajó kapitánya pedig én vagyok. A hajóra az a csoport szállhat fel, amelyik a legtöbb pontot gyűjti.
  17. A játék menete, játékszabályok: Hogyan lehet pontot gyűjteni? Kérem azokat, akik a bordó kört húzták ki a székek bal oldalán sorakozzanak fel egymás mögött, akik a fehér karikát húzták a székek jobb oldalán ugyanígy . Vegyük fel a pólókat ( a bordó pólókat a bordó csapat, a fehéreket a fehér karikát kihúzó csapat). A bordók a KANIBÁLOK, a fehérek az INDIÁNOK. Mindkettő csapat tagjai 1-6-ig kapnak egy sorszámot , ezt nagyon jól jegyezzék meg. A játékra egy küzdőtéren kerül sor, ahol a székek vannak elhelyezve, 3×3-as kialakításban. Amikor kimondok egy számot, mindkét csapatból elindul az a játékos , aki a számát hallotta és elfoglal egy széket. Amelyik versenyző hamarabb leül, az a széken maradhat, a másik játékos pedig visszamegy a csoportjához. A csapatnak az a feladata , hogy a székekre leülve hármas láncot alkossanak, vagy vízszintesen, vagy függőlegesen , vagy átlósan. Az a csoport , amelyiknek hamarabb sikerül megalkotni a láncot , az nyer. A játék 5 felvonásból áll, amelyik csoport a legtöbb pontot gyűjti , az hagyhatja el a szigetet. A játék közben a csoport tagjai beszélhetnek egymással!!
  18. A játék lezárása: Az 5 felvonás után a játéknak vége, összeszámolom a csoportok pontjait és kihirdetem az eredményt. Pl. Jelen esetben a KANIBÁLOK csoportja győzőtt , ők szállhatnak fel a hajóra, és hagyhatják el a szigetet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a játékosokat, láttam nagyon jól szórakoztak, újból kezdtük a játékot. Felhívtam a figyelmüket , hogy jó együtt megbeszélni a stratégiát, hogyan játsszanak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A játékon nehezítettünk egy kicsit: a játékosok más sorrendbe álltak be egymás mögé és más számot kaptak. Így néha elbizonytalanodtak:” hanyas szám is vagyok valójában?”, a jó koncentrációs készség győzött. – Más összetételű csoportokat alkotunk. – Színes pólók nélkül nehezebb játszani a játékot. – A játékot kipróbáltuk 4×4 székkel , ehhez a székszámhoz, már kevésnek bizonyult 2×6 játékos.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek elég gyorsan , de mégis megfelelő ütemben kell diktálnia a számokat. A számok sorrendjét érdemes előre eltervezni és egy kis papírra felírni, hogy még csak véletlenül se befolyásoljuk a játék végkimenetelét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon sokat nevettek a játékosok. Osztálytársakról (gimnazisták) van szó, ismert közegben játszottak. Úgy vettem észre igyekeztek , motiváló volt a szigetről való kijutás gondolata. A játék elérte célját, csoporton belül együttműködtek, gondolkodtak , önfeledten szórakoztak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tassiné Török Tímea