JÁTÉKRA FEL!

Tarnóiné Mentler Judit: Kalóz lopakodó játék

  1. A játék neve, címe: Kalóz lopakodó játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, önfegyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor a résztvevők figyeljenek egymásra. (Pl.: a körben ülő gyerekek húzzák maguk alá a lábukat, nehogy elbotoljanak a „lopakodók”.)
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: • szék a résztvevők számára, • kendő a szem bekötéséhez
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: terem rendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek kiviszik a tanteremből a saját széküket és kört alkotnak belőlük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek leülnek a körbe rendezett székekre, a játékvezető középre áll és ismerteti a kerettörténetet és a szabályokat. Kerettörténet: Kalózgyakorlaton a kalózok gyakorolják a nesztelen lopakodást. Az egyik kalóz középen áll, szemét bekötjük, így csak a hallására támaszkodhat, s megpróbálja elkapni a neszező társukat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Először egy önként vállalkozó gyerek lesz az a kalóz, aki középen áll. Szemét kendővel bekötjük. A székét a körből kivesszük, szorosabbra zárjuk a kört. A játékvezető a körben marad. Egyesével minden résztvevő kalóz kap egy számot, úgy, hogy a középen álló ne tudja honnan indul a számsor. (A játékvezető rámutat egy gyerekre, s a szájával hangtalanul formázza a számot.) Ezután indul a lopakodás. A középen álló kalóz mond két számot, ezeknek a gyerekeknek kell helyet cserélni, úgy, hogy a középen álló társuk meg ne hallja őket, így ne tudja elkapni egyiküket sem. Ha valaki mégis kalózkézre kerül, ő lesz a középen álló. Ha ügyesen lopakodnak a helycserélők, akkor a középső kalóz új számokat mond. Ha a harmadik körben sem sikerül elkapnia senkit, akkor új önkéntes áll középre.
  18. A játék lezárása: A játékból nincs kieső játékos, addig tart, ameddig a játékvezető le nem állítja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: • részvétel megköszönése, • megdicsérni a halkan osonókat, és a jó fülelőket, • ki hogyan érezte magát?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: • Folyamatosan figyelni a biztonságos helycserére. • Új kör esetén a gyerekek új számot kapnak, ennek irányítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Játék közben a stratégiák megbeszélése. (Pl.: nem érdemes egymáshoz közeli számokat mondani.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tarnóiné Mentler Judit