JÁTÉKRA FEL!

Tarnóczy Szilvia: Zombi a városban – rávezető játék egy kiszámolós versike minden kör elején a főbb szereplők kijelölésére (zombi, rendőr, varázsló)

  1. A játék neve, címe: Zombi a városban – rávezető játék egy kiszámolós versike minden kör elején a főbb szereplők kijelölésére (zombi, rendőr, varázsló)
  2. A játék pedagógiai célja: Délutáni szabad játékidő vidám eltöltése közben az eddig tanult számolási feladatok gyakorlása, elmélyítése, feszültség levezetése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék közben a hangoskodások megelőzése, egymás mellett úgy üljön, hogy mindenki mindenkit lásson, ne tolakodjon
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: eszköz nélküli, esetleg számkártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Játszószőnyeg szabaddá tétele, székek, asztalok arrébb tolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A számfeladatokat előre kigondolhatják, leírhatják
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélése: …A városra nagyon nagy veszély leselkedik. Titokban, láthatatlanul a városba érkezett A Zombi. A képessége az, hogy a városlakókat zombivá változtassa…
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabályok: Körben ülnek a városlakók, akiknek úgy kell ülniük, hogy mindenki mindenkit lásson. 1 helyet kihagynak, oda fog ülni a RENDŐR. A rendőr feladata, hogy kitalálja, ki a ZOMBI. A rendőrt miután kiválasztottuk, kimegy a teremből üresen hagyva a helyét. Kiválasztjuk a ZOMBIT: ő kacsintással tudja átváltoztatni a városlakókat. Akire rákacsint, az zombi lesz – kiesik a körből. Úgy jöhet vissza a játékba, a zombivá változott városlakó, ha odamegy a VARÁZSLÓHOZ és egy egyszerű, általa (varázsló) elmondott számfeladatot (pl. 8+5) helyesen megválaszol. (Lehet fejből mondani, de a továbbfejlesztett változata az, ha előre kártyára felírjuk a számfeladatot, másik oldalára a megoldást – evvel gyorsítva a feladatmegoldást: ha jó a kacsintó-s játékos és hirtelen sok gyerek esett ki a körből megakadályozhatjuk, hogy a kiesők zavarják a koncentrációban a rendőrt és fentartsuk a játék iránti lelkesedésüket.) A RENDŐR feladata az, hogy észrevegye és kitalálja ki a ZOMBI – ki változtat át városlakókat a kacsintásával. Helyigény: 1. Városlakók-zombi-rendőr: egy kör a játszószőnyegen (mindenki mindenkit lásson) 2. Varázsló gyógyító helye : picit a körtől távolabb
  18. A játék lezárása: Akkor ér véget a játék, ha a rendőr megtalálja a zombit. Terem visszarendezése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Miben voltak jók a játékosok és miért (jól kacsint, ügyesen figyel, következtet, jó feladatokat ad, helyesen számol)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Tulajdonképpen ez a kacsintó-s gyilkosos feladatot fejlesztettem tovább, írtam át. Tapasztalatom az, hogy szeretik az osztályban a gyerekek a zombis történeteket. Izgalmasnak, kicsit félelmetesnek találják, ami vonzza a figyelmüket. Viszont avval, hogy van egy varázsló a játékban feloldhatjuk bennük a belső feszültséget – lám minden rosszat, félelmetest meg tudunk oldani, át tudjuk változtatni. Játék közben a fegyelem és a játékszabályok betartatása a fő feladatom. Emellett a számfeladatok pontos megadása és a helyes eredmény figyelése. Ügyelni kell arra is, hogy mindenki legyen valaki (Zombi, rendőr, varázsló), addig ne legyen vége a játéknak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tarnóczy Szilvia