JÁTÉKRA FEL!

Tarné Horváth Szilvia: Mentőcsónak

  1. A játék neve, címe: Mentőcsónak
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrálóképesség fokozása, érzelmi intelligencia fejlesztése,csapatmunka,együttműködés erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket, hogy vigyázzanak egymás testi épségére, pl. amikor egymás hátára ugranak, egymás lábára ne tapossanak. Mindig azt az utasítást kövessék amit mondok.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szőnyegdarabok,vagy nagyméretű újságpapír
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Én mint játékvezető készítem el a szőnyegdarabokat, viszem magammal a tornaterembe. Előző csoport által otthagyott dolgok helyrerakása, térrendezés, ha szükséges. A gyerekek megérkezésekor, áhangolódunk egy mondókás mutogatós játékkal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangolódás, mutogatós éneklős játékokkal. Mint például a york, vagy az uli-guli.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játszani fogunk.Gyertek közelebb, tegyünk le 5 szőnyeget. Egy nagyobb kört leírva dobáljuk le őket. Ezek lesznek a mentőcsónakok. Mi pedig a Karib-tengeren hajózunk, vihar közeledik a hajó süllyedni kezd. Kiugrottunk a hajóból és úszunk. Mindenki ússzon és csapkodjunk a karunkkal, hogy elérjük a mentőcsónakot. Nagyon jó, ügyesek vagytok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elkiáltom magam, hogy cápa és elszámolok 3-ig mindenki feláll a csónakra. Tegyünk egy próbát. Jó, egy csónakra többen is felállhattok. Egymás ölébe, hátára, lábára. Akinek ezután bármely testrésze hozzáér a padlóhoz a cápa zsákmánya lesz. A mentőcsónakok számát minden egyes cápatámadás után csökkenteni fogom egyel. Akit a cápa megevett segíthet a megfigyelésben
  18. A játék lezárása: A játékot addig folytatom amíg egy csónak lesz. Ebben az esetben több győztes is lehet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék lejátszása után megkérdeztem, hogy érezték magukat. Mi váltotta ki azt az érzést, amitől jól érezték magukat? Mi volt a legjobb, mi volt a legrosszabb? Emeljék olyan magasra a kezüket amilyen jól érezték magukat! Mit tenne ha hasonló helyzetbe kerülne?Attól érezték jól magukat hogy koncentrálni kellett, hogy ne egye meg őket a cápa. Legjobb az volt, hogy egymásra ugrottunk, Jó csapatjáték, jó volt az összhang és tetszett, hogy egymást segítettük. Ha ilyen helyzetbe kerülne, akkor keresnék egy tárgyat ami fenntartaná a vízen. Nem tudok úszni így meghalnék. Nekem minden tetszett nem volt rossz élményem. Jutalmazás: minden játékfoglakozás végén finomságokat eszünk együtt, amit én készítek, mivel szakkörön tanítom őket sütni -főzni. Így pl. már ettünk: palacsintát, csokiba mártott fánkot, vaniliás karikát, kürtős kalácsot ,sütinyalókát. Mind én készítettem nekik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Jól megy a játék nehezíteni fogunk rajta. Amikor először elpróbáljuk a játékot mindenki kap egy lufit amit fel kell fújnia és kötünk rá egy kisebb zsinórt. A lufiba életmentő oxigén van ha elejtjük, akkor szintén kiesünk a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok ismertetése, mindenki számára érthető legyen. Kapott-e valaki vezető szerepet a csoportban, és ezáltal csoportirányítóvá vált. Baleset megelőzésre felhívnia figyelmet. Játék után megbeszélni, hogy érezték magukat, van -e valakinek rossz érzése . Nem agresszív valaki. Jó -e az összhang.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy nagy kihívás képesek-e összhangot teremteni. Igen egyre jobban csapatmunka.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tarné Horváth Szilvi