JÁTÉKRA FEL!

Tarján-Borza Renáta: Halloweeni játékok: Puzzle, Mese-lesen, Kerge boszi

  1. A játék neve, címe: Halloweeni játékok: Puzzle, Mese-lesen, Kerge boszi
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, figyelem-koncentráció fejlesztése, rész-egész, kombinálási készség fejlesztése, mozgáskészség fejlesztése. Halloweenhoz kapcsolódó ismeretek pontosítása, rendszerezése, bővítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Teremrendezés. A Kerge boszi játéknál fel kell hívni a figyelmet, hogy vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Puzzle: képek Kerge boszi: 2 db seprű
  12. Technikai igény: Zenelejátszó eszköz
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy biztonságos legyen. Esetlegesen be lehet öltözni, kidekorálni a termet (ez plusz időt jelent).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem dekorálása (opcionális).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Alkossatok tetszőlegesen csoportokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Puzzle Minden csoport rakja ki a táblán a puzzle-t (töklámpás, boszorkány, csontváz, kísértet, denevér, pók, fekete macska, kísértet ház). Beszélgetés a Halloweenről. Mese-lesen Üljetek le egy szőnyegre. Mondd el/olvasd fel a mesét. Amikor az előző játék képeinek neveit mondod, csináljanak úgy a gyerekek, mintha ijesztenének. Aki téveszt vagy lemarad, kiesik a játékból. Kerge boszi Álljatok két oszlopba. Mindenkinek meg kell fognia az előtte álló vállát. Zenére kell haladni, táncolni. Amikor a játékvezető megállítja a zenét, az első játékosnak minél hamarabb meg kell érintenie az oszlopukban utolsó játékos fenekét a seprűvel. Ha sikerül megérinteni az elsőnek, kiesik az utolsó. Ha nem sikerül, az első esik ki 3 próbálkozás után és az utolsó lesz az első. Az oszlopnak nem szabad szétszakadnia. Ha szétszakad, kiesik az a játékos is, akinél szakadt.
  18. A játék lezárása: Mese-lesen A történet befejezésével vége a játéknak is. Azok győznek, akik ügyesen minden szót észrevettek. Kerge boszi A játéknak akkor van vége, amikor az egyik csapatban már csak ketten maradtak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönd meg a részvételt, dicsérd meg a játékosokat. Kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerge boszi A két csoport első tagjai akár a másik csapat utolsó játékosainak a fenekét kell, hogy megérintse./ Az utolsóknál van a seprű és az elsőket kell megérinteni (nehéz)./ Egy oszloppal is lehet játszani. Ilyenkor a játék vége, mikor már csak ketten maradtak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a gyerekek a játékokat, szívesen részt vettek rajtuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tarján-Borza Renáta