JÁTÉKRA FEL!

Tarcsay Beáta Éva: Családi perpatvar

  1. A játék neve, címe: Családi perpatvar
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztésre, gyorsaságra és reakcióképesség fejlesztésére szolgál.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székeket lehetőség szerint sima talajon kell elhelyezni, hogy minél kevesebb legyen annak az esélye, hogy felboruljanak. A gyerekeknek szólni kell, hogy helyváltoztatásnál vigyázzanak egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Eggyel kevesebb szék, mit amennyi játékos részt vesz a játékban. (Székfoglalóhoz hasonlóan)
  13. Az előkészítés feladatai: A teremben körbe kell rakni a székeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen átrendezni a termet, hogy legyen elég hely a székeknek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek fel kell keltenie a résztvevők érdeklődését (pl: Kérném, hogy foglaljatok helyet, mert egy érdekes játékkal készültem mára…) Kerettörténet: Ebben a játékban szomszédos családok vetélkednek. Több anya, több apa és több gyerek vesz részt. A székfoglaló játékhoz hasonlóan ebben a játékban is helyet kell változtatni a következőkben ismertetett játékszabályoknak megfelelően.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A játékvezető a kör közepén áll és mindenkinek ad egy szerepet pl. apa, anya, gyerek. Ha a játékvezető a 3 szerep közül valamelyik szerepet mondja, akkor azoknak helyet kell cserélni, és amennyiben lehetséges a játékvezetőnek is helyet kell keresnie magának. Akinek nem jut ülőhely, annak a kör közepére kell állnia és ő lesz az új játékvezető. Ha azt mondja kör közepén álló játékos, hogy „családi perpatvar”, akkor mindenki helyet cserél valakivel, és kezdődik a játék elölről.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha már látom, hogy a résztvevők elfáradtak vagy mondják, hogy másik játékot szeretnének játszani vagy pedig ha az időnk további részét a hegedű zenekari próbára kell fordítanunk. (A célcsoportom a tanítványaimból alkotott zenekar tagjaiból állnak.) A kerettörténetet ehhez hasonlóan zárnám le: Szerencsére sikerült lefárasztanunk a „családi perpatvarban” szereplőket, így most már békében élnek egymással a szomszédos családok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a gyermekek figyelmét, együttműködését, megdicsérem őket. Megkérdezem tőlük, hogy „Hogy tetszett nektek a játék?”; „Máskor is szeretnétek ilyet játszani?”  Meghallgatom a pozitív és negatív véleményeket is a játékkal kapcsolatban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szerepek felcserélhetőek, hogy izgalmasabb legyen a játék Így a játék végére mindenkiből lehet apa, anya és gyerek is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egymás testi épségének megóvására fel kell hívni a gyermekek figyelmét! (pl.: felborulhat a szék, fellökni egymást nem szabad…stb.)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tarcsay Beáta Éva