JÁTÉKRA FEL!

Tar Miklós: Bátraké a szerencse

  1. A játék neve, címe: Bátraké a szerencse
  2. A játék pedagógiai célja: A játék által saját ismereteik felhasználása. Szociális kompetencia fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: személyenként egy dobókocka, személyenként egy szék és annyi asztal , hogy körbe tudják ülni. Színes poharak.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Húzzuk össze a padokat és rakjuk körbe székkel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai osztályfőnöki óránk témája hogy mi is a szerencse. Játszani fogunk. Képzeljétek el hogy mi idős, bölcs emberek vagyunk és összegyűltünk egy nagy terembe. Most megtudhatjuk hogyan is befolyásolhatja az életünket a szerencse. Milyen hatással van ránk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki kap egy dobókockát és egy színes poharat és a poharak segítségével kell hatost dobni. Aki hatost dob az oda adja a kockát a tőle jobbra ülőnek, így már kettő kocka lesz melyekkel hatost kell dobnod. Figyelj! Ha már három kocka halmozódik fel akkor már csak egy utolsó dobásod van. Ha nincs köztük hatos akkor kiesel a játékból. Ebben az esetben egy kockát jobbra, egyet balra adsz oda a szomszédodnak amellyel ők tovább játszanak. Egy kocka nálad marad amivel oldalra húzódsz hogy ne zavard a többieket.
  18. A játék lezárása: A játék végén két győztes marad. Ez azért van mert a kiesettek magukkal visznek egy kockát, és így nem történhet meg hogy valakinél három kocka maradjon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A diákok nagyon aktívak voltak, több közmondás is elhangzott a szerencsével kapcsolatban pl. „Bátraké a szerencse” , „Vak tyúk is talál szemet”, „A szerencse forgandó”, „Rámosolygott a szerencse”. Többször eljátszottuk a játékot, nagy sikere volt. Aki a legaktívabb volt osztályfőnöki dicséretben részesült. Minden diák jól érezte magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék végén amikor négyen maradtak, és a negyedik ember kieseik felajánlhatja a három kockáját az előtte kiesettnek. Vagyis mindaddig míg valaki a visszahívottak közül hatost nem dob. Ha sikerül bennmaradhat a játékban. Ha nem sikerül egy visszahívottnak sem, akkor már csak a három játékos marad és folytatódik tovább a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a játék folyamán egy kocka leesik, akkor a játékvezető ad egy új kockát helyette, hogy ne zavarjuk meg a játék menetét. Figyeljünk arra hogy akinél három kocka van csak egyszer dobjon. Ha viszont hatos van benne folytathatja tovább.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tar Miklós