JÁTÉKRA FEL!

Tápai Krisztina: 2 igaz – 1 hamis

  1. A játék neve, címe: 2 igaz – 1 hamis
  2. A játék pedagógiai célja: a másik meghallgatása anélkül, hogy közbeszólna valaki – tolerancia, tisztelet egymás hatékonyabb megismerése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek
  6. Résztvevők száma: -8,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, tollak és papírcetlik
  12. Technikai igény: a vizsgafeladat elkészítéséhez fényképezőgép biztosítása 
  13. Az előkészítés feladatai: a fotós kiválasztása, a tanterem elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a székek körberakása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Leülünk, a játékosok meghallgatják a játékszabályokat, kiosztom a kellékeket, ezzel ráhangolódunk a játékra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A kapott papírcetlire leírnak magukról 2 igaz és 1 hamis állítást. Vigyázni kell arra, hogy az állítások egyformán hihetőnek tűnjenek. A második lépésben körben haladva mindenki felolvassa a mondatait. Minden játékos után felteszem a következő kérdéseket: Ki gondolja úgy, hogy az első állítás a hamis? Aki úgy gondolja, felteszi a kezét. Ki gondolja, hogy a második állítás hamis? Aki úgy gondolja, felteszi a kezét. Ugyanígy rákérdezek a harmadik állításra is. Azok a játékosok, akik eltalálják a hamis állítást, kapnak egy-egy pontot. A felolvasó játékos minden becsapott játékos után két pontot kap. A legtöbb pontot elérő játékos nyer.
  18. A játék lezárása: Kihírdetjük a nyertest, aki jutalmat kap (megtapsoljuk, csoki stb.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékban részt venni nem szándékozó tagokat megkértem arra, hogy jegyezzék a pozitív és negatív gondolataikat a játékkal kapcsolatban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék idegen nyelven is játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: A kiválasztott csoportban nehezen kezelhető gyerekek is vannak többen. Ezért nagyon jó és tanulságos velük játszani, bár tovább tartott a játék, mint azt elterveztem, mert valaki állandóan közbeszólt, de folyamatosan csitították egymást, és sikerült elérni, hogy meghallgassák egymást. A személyes ellentétek nem éleződtek ki.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tápai Krisztina