JÁTÉKRA FEL!

Tankó Csilla: Emlékezz, játssz!

  1. A játék neve, címe: Emlékezz, játssz!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik neveit. Minél több érdekes dolgot megtudjanak osztálytársaikról.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy színes labda, megfelelő nagyságú, hogy könnyű legyen elkapni.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszható, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha a résztvevők még egyáltalán nem ismerik egymást, akkor néhányszor hangosan bemutatkoznak egymásnak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők készíthetnek maguknak névtáblát. Ez azonban csak akkor lehet szükséges, ha a játékosok nem ismerik egymás nevét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő mutatkozzon be. Ezt többször ismételjétek meg, hogy megjegyezzék egymás nevét. Esetleg a játék előtt játszhattok egy másik névtanulós játékot. Mondd el a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Elmondom nekik, hogy a labdát dobálni fogjuk egymásnak és mindenkinek meg kell jegyeznie, hogy kitől kapta és kinek dobta tovább. Mindig olyan játékosnak kell dobni a labdát, akinél még nem volt. Csak akkor dobjuk a labdát, ha az illető játékos már ránk figyel. Érdemes kétszer eljátszani a játékot.
  18. A játék lezárása: A cél, hogy valóban jól megismerjék egymást az osztálytársak. Nem javasolom, hogy kiesésre játszd, hiszen minél tovább játszik a résztvevő, annál jobban rögzülnek benne a társai nevei, kedvenc foglalkozása, állata stb. Éppen ezért az esetleges hibázás, tévesztés következménye nem lehet a játékból való kizárás. A játék élményéért játszatok, következmény és versenyhelyzet nélkül! Ebben az esetben a játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetünk a csoport munkájáról és arról, hogy a sikerhez mennyiben járult hozzá az egymásra figyelés. Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle (a neveken kívül)…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a résztvevők már ismerik egymást, akkor a játékot játszhatod kedvenc időtöltéssel, kedvenc állattal, irodalmi hőssel stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tankó Csilla