A játék neve, címe: Görög istenek vagyunk
A játék pedagógiai célja: Új ismeretek elmélyítése az óra végén. A tanultak felelevenítése játékos gyakorlással. Játékos bemelegítés összefoglaló tanóra elején.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben lévő bútorok, padok, székek ne akadályozzák a csoport mozgását. Ezeket helyezzük a falak mellé, hogy középen legyen elég hely egy kisebb kör kialakítására.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: kártyalapok
Technikai igény: Szék a kényelemért, de nem feltétel, mert körben állva is lehet játszani.
Az előkészítés feladatai: A termet be kell rendezni, a padokat a terem közepéről el kell vinni. Opcionális: a szükséges kártyákat együtt elkészíteni akár egy korábbi órán (közösségépítést segíti), vagy a játékvezető készíti el.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös elkészítésével meg lehet teremteni a ráhangolódást.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmeséli a kerettörténetet, majd ismerteti a szabályokat, ezután felügyeli a játékot, probléma esetén segít. Kerettörténet: Zeusz egy pompás vacsora keretében vendégül látja Jupitert, a rómaiak legfőbb istenét. Kéri az olümposzi isteneket, hogy illő módon mutatkozzanak be a magas rangú vendégnek. Ekkor szólítás után egyenként bemutatkoznak az olümposzi istenek és felsorolják tisztségeiket is.
A játék menete, játékszabályok:A résztvevők önként jelentkeznek. Aki nem szeretne ebben részt venni, az külső megfigyelő lesz, ellenőrzi, hogy helyesek-e a válaszok, ezáltal ő is tanul, ismétel. Lefordítva helyezzük el az asztalon a kártyalapokat, amelyekből mindenki húz egyet. Mindenki elolvassa a magáét, megjegyzi, félreteszi lefordítva. Körben helyezkednek el a résztvevők, először a játékvezető megnevez egy istent. Aki ezt a kártyát húzta, az szólal meg: én vagyok …, és elmondja, hogy minek az istene. Ha jól mondta a tisztséget, akkor ő hívhatja a következő istent, ha tévesztett, akkor ismét a játékvezető szólít. A játék addig tart, míg mindenki szerepelt már.
A játék lezárása: A játék addig tart, míg mindenki szerepelt már. Ha van még kedv és idő a játék folytatására, akkor újra lehet húzni az isteneket, és ismétlődik a játék mindaddig, míg mindenkiben rögzültek a nevek és a hozzájuk tartozó tisztségek.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevőket szóbeli dicséretben részesíthetjük. Ha iskolai keretek között zajlott a játék, akkor jutalmazzuk őket (kis) ötössel, szorgalmi ötössel.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékban szereplő kártyákra kerülhetnek akár római istenek vagy egyiptomi istenek nevei is vagy más történelmi szereplők is a hozzájuk kapcsolódó fontos intézkedések felsorolásával vagy uralkodási dátumukkal (pl. magyar uralkodók neve: István király – államalapítás, II. András – Aranybulla stb.) Irodalomórán költők, írók neve a műveikkel, vagy egy-egy fogalom és annak meghatározása, pl. metafora, megszemélyesítés stb., esetleg egy olvasott mű szereplői a hozzájuk tartozó fontos információkkal, tulajdonságokkal vagy eseménnyel. Bármilyen tantárgy tanításánál használható, ha memorizálni kell valamit (pl. nyelvtanulásnál magyarul és idegen nyelven).
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető nyomtathat képeket, előkészíti a szükséges kártyalapokat.
A játékot lejegyezte: Tanácsné Szemes Annamária