JÁTÉKRA FEL!

Tanács Istvánné: Asterix népe és a rómaiak

  1. A játék neve, címe: Asterix népe és a rómaiak
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, gyorsaság, memória fejlesztése. Szabadidő tartalmas eltöltése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Síma terep, árnyékos hely
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 labda Asterix fejdísz
  12. Technikai igény: Nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: Szabaddá teszem a területet,a napköziseket megkérem, hogy kicsit arrébb játszanak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az osztályfőnöktől elkértem a tanulókat egy rövid játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Eléneklem többször a Ki játszik körbe dalt, amivel játékba hívom őket, illetve kört is alakítunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mesélek nekik. A gallok faluját komolyan megfenyegették a rómaiak, azzal, hogy elveszik tőlük erőszakkal a varázsitalukat. Már oda is készítették az ágyújukat. Elmondom a szabályokat. :A gallok körbe állva védik a falujukat, míg a római a kör közepén áll, és kezében az ágyúgolyó (labda). Asterix mond egy nevet, az még egyet, és így tovább. A rómainak azt kell célozni, akinek éppen kimondták a nevét, mielőtt az újabb nevet tudna mondani. Ha sikerült eltalálni, helyet cserélnek, és az eltalált lesz az újabb római. Időnként másik gyerek fejére teszem az Asterix sipkát, és újabb sorozatot indítok. A körben állóknak egy helyben kell maradniuk.
  18. A játék lezárása: Miután látom, hogy elfáradtak, átveszem a sisakot, és kihirdetem, hogy megvédtük a falunkat és nem adtuk a varázsitalt az ellenségnek, ezért a druida készített nekik ünnepi varázsbogyót (cukrot). Szétosztottam köztük. Utólag, ha tehetném, ezt a játékot kevesebb gyerekkel játszanám, kb.:10-15-el.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek csillogó szeme, izzadt homloka magáért beszélt. Teljesen beleélték a szerepbe magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék jó ismerkedő játéknak,de lehet állat nevekkel is játszani,vagy más sorozattal (pl a tantárgyhoz kapcsolva), csak akkor először memorizálniuk kell egymás nevét is. Lehet labda helyett egy A4-es lapot tekercsbe hajtva kezükre, vagy fejükre ütve eltalálni a körben levőket is. Ez a lap nem fog nagyot sújtani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amikor sokáig gondolkodik valaki a néven sürgetni, kicsit a tempót fel lehet pörgetni. Vigyázni kell, nehogy durván dobják a labdát. Látni, hogy mikor elég nekik a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez az osztály egy olyan 2.-os csoport, akik idén Asterixet választották példaképüknek. (Talán egy picit lassúak?-ezt nem tudom)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tanács Istvánné