JÁTÉKRA FEL!

Tamásné Sira Erzsébet: Házatlan mókus

  1. A játék neve, címe: Házatlan mókus
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgás fejlesztés koncentrációs képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: létszámnál eggyel kevesebb karika,
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a helyszínen szétszórva elhelyezzük a karikákat a helyszínen szétszórva elhelyezzük a karikákat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a játékszabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktéren szétszórtan helyezzük el a karikákat, vagy rajzoljunk kb. 1 m átmérőjű köröket. A játék vetető sípjelére mindenki igyekszik egy-egy kört (házat) elfoglalni. Akinek nem jutott kör, az a „Házatlan mókus”. A ház nélkül maradt gyerek „Mókusok, ki a házból! Egy-kettő-három” kiáltására mindenki kifut a házból, és új házat szerez magának. Az lesz a házatlan mókus, akinek a helycserénél nem jut ház. Nagy létszám esetén több házatlan mókussal játszhatjuk. Játékszabályok: 1. A házat csak a felszólítás után, akkor is csak a „három” elhangzása után lehet elhagyni. 2. A felszólítás után mindenkinek el kell hagynia a házat. 3. Tilos az eredeti házba visszafutni. 4. Az új ház azé lesz, aki először lép be az egyik lábával a karikába. 5. Egy házban csak egy mókus lehet, egymást kilökni nem szabad
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tamásné Sira Erzsébet