JÁTÉKRA FEL!

Tamásiné Barna Andrea: Micimackó szülinapja

  1. A játék neve, címe: Micimackó szülinapja (kacsintós játék )
  2. A játék pedagógiai célja: együtt játszás öröme, figyelemkoncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: építőszőnyegen a játékok elpakolása, a gyerekek körbe ülnek törökülésben
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: szőnyeg, kártyalapok (1db Micimackó + többi kártyán a barátai)
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: szőnyegről elpakolás - kártyák előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 10 órai gyümölcsevés után kezdeményezem a játék lehetőségét
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy új játékot szeretnék nektek mutatni, melyben Micimackó születésnapi zsúrt rendez. Ezekkel a kártyákkal fogunk játszani: A kártyalapokat megnézegetjük, megnevezzük a figurákat (tevékenységeket) Melyik Micimackó? - Őt fogjuk keresni!
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbeülünk Micimackó szülinapi zsúrt rendez, melyre szeretné meghívni a barátait. Kártyalapok kiosztása: nézzétek meg a kártyákat (Óvatosan, hogy senki más meg ne lássa). Aki a Micimackó kártyát húzta, az kacsintással (pislantással) tudja meghívni barátait. Senki nem beszélhet, csak a másik szemébe nézhet! Aki a Micimackó, az kacsintani fog a szemével, ha rád kacsint - akkor meghívott a szülinapra - Te már mész a buliba, csússz hátrébb! Ha észreveszed, hogy ki kacsingat, ki Micimackó, tedd fel a kezed. Ha 3 kéz van a magasban - rámutathattok, hogy ki lehet Micimackó?! Ha eltaláltátok Ti is mehettek a szülinapra!
  18. A játék lezárása: Akinek van kedve játszhat memória játékot ezekkel a kártyákkal az asztalnál
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: -
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: - játékosok számának növelése - keretmese variálás -más fő figura (malacka, bagoly stb. ) -más tevékenység a szülinap helyett (homokvárépítés, játszódélután stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: megfigyelés, segítés
  22. Egyéb/megjegyzés: A megvalósítás során "a rád kacsintott csússz hátrébb" nem sikerült, mindenki a leleplezésre törekedett. 6-szor játszottuk a játékot, Micimackó szerepe vonzó volt a gyerekek számára. 5 éves gyerekekről van szó- új játéknál elég egy szabály s majd a gyakorlás után nehezítjük a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tamásiné Barna Andrea