JÁTÉKRA FEL!

Tamasi Zoltánné: Dodgem

  1. A játék neve, címe: Dodgem
  2. A játék pedagógiai célja: közös játék öröme, együttműködő képességük erősítése, a szabályok megértetése – betartatása, a nagymozgás alakítása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: csoportbontás, figyelemfelhívás az ütközések elkerülésére, határvonalak bejelölése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 hullahopp karika, síp
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: eszközök előkészítése, szabályok ismertetése, a játékterület körbejárása, balesetveszélyes helyzet kiiktatása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: eszközök kihordása, terep körbejárása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmegyünk a vidámparkba, hogy dodgemezhessünk (magyarázat: kormányozható kisautó). Ti lesztek a dodgem vezetői. Ezek nem az úton közlekednek, ezért össze-vissza kerülgethetik egymást. Vigyázz, hogy össze ne ütközzetek!
  17. A játék menete, játékszabályok: a)variáns: A karika a dodgem, te vagy a sofőr! Mindenki álljon be egy karikába! Sípszóra felemeled a karikád és futsz vele a kijelölt területen.
  18. A játék lezárása: Sípszóra leteszed a karikát és leguggolsz.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azt, aki nem ütközött másik dodgemmel, illetve leghamarabb leguggolt a sípszóra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: b) Nehezítés: Sípszóra át kell szállnod egy másik autóba/dodgembe, azt vezeted tovább! Következő sípszóra megállítod az autód (leggugolsz). Így a karikáknak mindig más helye lesz. c) Nehezítés: elveszek 1 karikát; – Ha sípolok, akinek nem jut kisautó, annak ki kell állnia a várakozó rámpára (járdára). Innen indulhatnak a következő játékba. Igyekezz, hogy ne maradj autó nélkül! d) Nehezítés: kiveszek 5 karikát. Sípszóra ketten szálljatok be egy autóba! Egymás mellé álljatok, és úgy közlekedjetek! Sípszóra megálltok és leguggoltok. Akinek nem jut pár, kiáll a rámpára, ő majd a következő sípszónál keres autót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amíg az alapjátékot nem értették meg, addig nem lépek tovább a nehezített játékra. Mivel nem egyszerre játszik minden gyerek, van lehetőség a játékból való kilépésre (önkéntesség elve- vagy fáradtság miatt). A játékszabályok betartatása, szociális képességek erősítése. (párválasztásnál)
  22. Egyéb/megjegyzés: A kisebbeknek és az SNI-s gyerekeknek a játékmegértéséhez megmutatom a karika-, és társfogást (hogyan helyezkedjenek el a karikában társukkal).
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tamasi Zoltánné, (tamasinetothera@freemail.hu)