JÁTÉKRA FEL!

Tamási Andrea: Házfogó

  1. A játék neve, címe: Házfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Új játék tanítása, ismeretbővítés; mozgásfejlesztés; együtt játszás öröme
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő tér a fogójátékhoz.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most egy új játékot játszunk, ahol nagyon gyors és segítőkész kismalacok és farkasok lesztek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Volt egyszer sok – sok kismalac, akik vidáman éltek saját kis házikójukban egy tisztás közepén. Mígnem egy napon arra tévedt a Farkas a sűrű erdőből, és el akarta kapni a kismalacokat, hogy jót lakmározzon belőlük. A legtöbb kismalac kőből épített magának házikót, amit a Farkas nem tudott szétdönteni, így nem jutott be hozzájuk. Sajnos Kisröfi nem fogadta meg testvérei tanácsát, ő szalmából építette fel házikóját. Mikor a Farkas odaért a házához, egyet fújt, és már össze is dőlt Kisröfi háza. Ezért szegénynek menekülnie kell. Szerencsére sok kistestvére van, akik szívesen segítenének neki, befogadnák a házukba. Álljatok párokba, alakítsátok meg a kőházikótokat úgy, hogy magasban tartott kezeiteket fogjátok össze! Farkas kergeti Kisröfit a házak körül. Kisröfi úgy menekülhet meg, hogy beszalad az egyik házikóba, és leváltja azt a kistestvérét, aki neki háttal áll. Ezután ő lesz Kisröfi, és ő menekül a Farkas elől. Ha közben a Farkas megfogja Kisröfit, akkor szerepet cserélnek: a menekülőből lesz fogó, és a fogóból menekülő. Csak itt a tisztáson kergeti a Farkas Kisröfit, ami eddig a narancssárga és fekete vonalig tart, ne menjetek be a sűrű erdőbe! A Farkas –bár erős állat- de ne túl erősen fogja meg szegény Kisröfit, el ne lökje! Értitek a szabályokat? Próbáljuk ki a játékot! Kiszámoljuk, melyik pár lesz Kisröfi és a Farkas.
  18. A játék lezárása: Mikor már látom, hogy mindenki szerepelt és elfáradtak, leállítom a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon gyors és segítőkész Kisröfik voltatok, a Farkasok is nagyon fürgék, ügyesek voltak. Ha tetszett ez a játék, délután is játszhatjuk az udvaron.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tamási Andrea