A játék neve, címe: Mocsári szörny
A játék pedagógiai célja: Egymás nevének megtanulása, rögzülése.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A mocsári szörny óvatosan közeledjen a játékosok felé, ha megesz valakit, nehogy sérülést okozzon társának.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Az előkészítés feladatai: A gyerekcsoportot 2 csapatra bontom. Libasorban állnak. Az első gyerek jobbra lép egyet. A második balra lép egyet. A harmadik jobbra, a negyedik balra. És így tovább. A két csapat kb. 1,5-2 méterre egymással szemben áll.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző napon más névtanulós játék. Körben ülünk. Mondd meg a saját neved és a tőled jobbra ülő pajtásod nevét.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok egymással szemben állnak. Én vagyok a mocsári szörny, aki ébredezik álmából és nagyon éhes.
A játék menete, játékszabályok:Szeretnék megfogni egy gyereket, akinek kimondom a nevét. Elindulok felé, neki azonnal kell mondania egy nevet a szemben lévő csapatból. Irányt váltok, elindulok felé. Neki is azonnal kell mondania egy nevet a szemben álló csapatból. Aki nem tud nevét mondani, azt elkapom ( átölelem és hamm-hamm)
A játék lezárása: 1. A cél nem a kiesés, hanem a nevek megtanulása, a móka, a kacagás. Ha már látom, hogy unalmassá vált a játék, a mocsári szörny újra aludni tér. A gyerekekkel kört alakítunk, relaxációs zene segítségével elcsendesedünk. 2. Ha kieséssel játszunk, a játék addig tart, amíg az utolsó gyereket meg nem eszi a szörny.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a gyerekeknek a részvételt. Mindenkit megdícsérek valamilyen pozitív dolog kiemelésével. Pl. : – Örülök, hogy sírás nélkül bekapcsolódtál a játékba! – Büszke vagyok rád, mert türelmes voltál a játék alatt! Stb. Megkérdezem tőlük, miért tetszett a játék, vagy hogyan szeretnék másképp játszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Amelyik gyereket elkapta a szörny, szerepet cserélhet vele. 2. Akit elkap a szörny, kiesik a játékból és zálogot ad. Ezt később egy zálogkiváltós játékban visszaszerezheti. 3. Nevek helyett csak óvodai jeleket mondhatnak.
A játékvezető speciális feladatai: A játékosság, a motiváció folyamatos fenntartása.
A játékot lejegyezte: Tamás Hajnalka