JÁTÉKRA FEL!

Tamás Hajnalka: Mocsári szörny

A játék neve, címe: Mocsári szörny

A játék pedagógiai célja: Egymás nevének megtanulása, rögzülése.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A mocsári szörny óvatosan közeledjen a játékosok felé, ha megesz valakit, nehogy sérülést okozzon társának.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Az előkészítés feladatai: A gyerekcsoportot 2 csapatra bontom. Libasorban állnak. Az első gyerek jobbra lép egyet. A második balra lép egyet. A harmadik jobbra, a negyedik balra. És így tovább. A két csapat kb. 1,5-2 méterre egymással szemben áll.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző napon más névtanulós játék. Körben ülünk. Mondd meg a saját neved és a tőled jobbra ülő pajtásod nevét.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok egymással szemben állnak. Én vagyok a mocsári szörny, aki ébredezik álmából és nagyon éhes.

A játék menete, játékszabályok:Szeretnék megfogni egy gyereket, akinek kimondom a nevét. Elindulok felé, neki azonnal kell mondania egy nevet a szemben lévő csapatból. Irányt váltok, elindulok felé. Neki is azonnal kell mondania egy nevet a szemben álló csapatból. Aki nem tud nevét mondani, azt elkapom ( átölelem és hamm-hamm)

A játék lezárása: 1. A cél nem a kiesés, hanem a nevek megtanulása, a móka, a kacagás. Ha már látom, hogy unalmassá vált a játék, a mocsári szörny újra aludni tér. A gyerekekkel kört alakítunk, relaxációs zene segítségével elcsendesedünk. 2. Ha kieséssel játszunk, a játék addig tart, amíg az utolsó gyereket meg nem eszi a szörny.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a gyerekeknek a részvételt. Mindenkit megdícsérek valamilyen pozitív dolog kiemelésével. Pl. : – Örülök, hogy sírás nélkül bekapcsolódtál a játékba! – Büszke vagyok rád, mert türelmes voltál a játék alatt! Stb. Megkérdezem tőlük, miért tetszett a játék, vagy hogyan szeretnék másképp játszani.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Amelyik gyereket elkapta a szörny, szerepet cserélhet vele. 2. Akit elkap a szörny, kiesik a játékból és zálogot ad. Ezt később egy zálogkiváltós játékban visszaszerezheti. 3. Nevek helyett csak óvodai jeleket mondhatnak.

A játékvezető speciális feladatai: A játékosság, a motiváció folyamatos fenntartása.

A játékot lejegyezte: Tamás Hajnalka