JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Willig Zsuzsanna: Itt csörög,ott csörög

  1. A játék neve, címe: Itt csörög,ott csörög
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem és koncentráció fejlesztése. A csend hosszabb távon való fenntartása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha a gyerekek körben ülnek a lábukat húzzák maguk alá.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy csörgő,zörgő tárgy.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre, csak kényelmesebb, ha körben le tudnak ülni a gyerekek.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek elhelyezése egy körben. Ha nincs szék állhatnak is.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden gyerek hozza a saját székét. Például ha egy teremben vannak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet. „Ne ébreszd fel az alvó oroszlánt!”. Az oroszlán alszik éppen és a kisegér szeretné mindenáron megszerezni a vacsoráját.
  17. A játék menete, játékszabályok: Jelen esetben az oroszlán egy gyerek, akit kiválasztunk és bekötjük a szemét, hisz ő alszik. Leül a kör közepére egy székre. A szék alatt ott lapul a vacsorája, ami egy csörgő tárgy ,például egy kulcscsomó. Kiválasztunk egy másik gyereket, aki a kisegér lesz. Neki meg kell próbálni elvenni a szék alól a vacsit, azaz a kulcsot. Az oroszán próbálja elkapni az egeret, de a székről nem állhat fel. ha sikerül elfogni, helyet cserélnek és az eddigi kisegér ül az oroszlán helyére. Ha nem sikerül és a kisegér vissza tud ülni a helyére még meg kérdezzük az oroszlánt – merre ment a kisegér? Tehát ahogy vitte a csörgő tárgyat figyelhette merről hallotta a zajt és rámutat valakire. Ha eltalálta helyet cserélnek. Ha nem marad a helyén az oroszlán és újra próbálja őrizni a vacsoráját.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az erre szánt idő lejárt. vagy ha minden gyerek volt oroszlán vagy egér.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem, ha csöndben tudták figyelni a játékot. És egy két cseles megoldást is kiemelek. Például mikor megcsörgette egyik irányba a kulcsot és a másik irányba ment a helyére, megtévesztve evvel az oroszlánt…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nehezítés lehet, minél zörgőbb tárgyat a szék alá helyezni vagy amikor megszerezte a kisegér a vacsorát kell mennie egy kört az oroszlán körül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Irányítani a játék menetét.Ha túl sok ideig nem boldogul a kisegér, figyelmeztetni hogy szerezze meg a vacsorát,mert felébred az oroszlán. A többi játékost folyamatos csöndre figyelmeztetni,mert így tud az oroszlán csak koncentrálni. Segítsék egymást, hogy tudjon figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az osztály elég nyüzsgő mostanában, állandóan beszélnek nem tudnak csöndben maradni kérésre sem. Ezért gondoltam, hogy játszunk olyan játékot, amiben a figyelemnekés a csöndnem van a legnagyobb szerepe.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Willig Zsuzsanna