JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Tóth Ilona: Csenő manók

  1. A játék neve, címe: Csenő manók
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás fejlesztése, egymásra figyelés, figyelem- fegyelem, fejlesztése, toleranciatűrés, kognitív képességek fejlesztése, egymással való kooperáció.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos a tornacipő használata, Egymásra figyelés, azonos tempójú gyerekek kerüljenek össze. Kislányok ne szoknyában legyenek, hanem nadrágban, a hosszú hajú lányoknak össze legyen gumizva a hajuk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Hullahopp karika, napocska forma, hold forma, mikulássapka
  12. Technikai igény: A játékhoz, semmilyen technikai igényre nincs szükség
  13. Az előkészítés feladatai: Karikák elhelyezése a földre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek egy játékkal bemelegítve hangolódnak rá a fő játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az északi sarkra veztő út igen rögös: Minden gyerek fogja meg a mellette lévő kezét, bal oldalról, majd a láncot elvágva párokat kapok.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csenő-manók egymás kezét fogva futnak, Télapó házában süteményt szeretnének szerezni. Míg télapó alszik, éjszaka./ a holdat mutatom /a manók egy- egy karikában várakoznak, pihennek, Majd a nap felmutatásánál nappal a földre helyezett karikák között futkároznak párjuk kezét fogva, ekkor már a Télapó éberen figyel, a manókat elfoghatja, és bezárhatja őket a kamrába/ lelülnek a padra/. Ha a csenő- manó egyik tagja belelépett a szobába,/ karikába/ akkor védett helyre kerül, Télapó nem foghatja meg. A pár bármelyik tagját megérinti, akkor viszont megfogta, kivezetheti őket. Az a legügyesebb páros / csenő- manó pár/ akit a Télapó nem tudott elkapni. Játékszabály: Párban kell futni, ők a csenő-manók, egy fogó van, a Télapó. A párok nem engedhetik el egymás kezét. Ha a karikába lépnek a párok, akkor védett helyen vannak, nem kaphatja el a fogó. Nap forma feltartásánál futkároznak a csenő- manók. A hold feltartásánál keresniük kell egy karikát, amiben megpihenhetnek. Ilyenkor nem lehet őket elkapni.Fontos hogy, ne csak egymásra és a fogóra figyeljenek, hanem rám / játékvezetőre is/ mert a hold, illetve a nap feltartásával változtatni kell a játék menetén. Azok a legügyesebbek, akik nem csak a fogóra, hanem a megváltozott helyzetre is tudnak figyelni, és nem kapja el a fogó.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak egy páros maradt, ők voltak a legfigyelmesebbek, őket nem kapták el.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége minden esetben dícséret, kiemelve ki miben volt a legügyesebb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem mehetnek bele kétszer, az ugyanolyan színű karikába, párcsre, vagy kevesebb karikát teszünk ki, mint amennyi a páros.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelés. Két eltérő mozgású, gyorsaságú gyerek esetén másik pár választása
  22. Egyéb/megjegyzés: Az óvodáskorú gyerekek szertnek mozogni futkározni, szeretnek a felnőtttnek megfelelni. Szeretik,ha valamilyen mesés történetet készítünk a gyakorlatok köré, maga az izgalom cél átélése fontos a számukra. A foglalkozásról készült képeket a info@jatekrafel.hu email címre töltöttem fel
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Tóth Ilona