JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Schalkhammer Noémi: Legyél te is tündér! Mindenki segíthet! Juss át vakon a gyerekek között!

  1. A játék neve, címe: Legyél te is tündér! Mindenki segíthet! Juss át vakon a gyerekek között!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek összetartozásának erősítése, közösségfejlesztés, bizalomépítés egymás iránt. Együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Sérülést okozható tárgyak ne legyenek a közelben, ezeket vigyük el a játéktérről.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Néhány krétával rajzolt kör, a jelen esetben kartonból kivágott szívecskéket használtam. kendők a gyerekek szemének bekötéséhez.
  12. Technikai igény: Néhány szék.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktérben el kell helyezni a kivágott szív formájú kartonokat, valamint annyi széket elhelyezni a játéktér szélén, ahány gyermeknek bekötöttük a szemét.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítettek a kartonok elkészítésénél, valamint ráhangolódásként tündéres meséket is olvastunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek biztonságossá kell tenni a helyszínt, az eszközöket előkészíteni, gyerekeket a kartonokba állítani, pár gyerek szemét bekötni, valamint ismertetni kell a szabályokat. A kerettörténet a következő: Tündérország a halandó emberek számára láthatatlan. Csak akkor láthatjátok meg a tündéreket, és válhattok ti is azzá, ha át tudtok jutni vakon az országon, és a tündérek trónusára tudtok ülni. A szívben álló gyerekek a tündérek, akiknek a szemét bekötöttem, azok szeretnének azzá válni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Pár játékosnak bekötjük a szemét. A többiek a szívecske formájú kartonokban helyezkednek el a térben, egymástól nagyjából egyforma távolságra. A bekötött szemű játékosoknak át kell jutni a tér túloldalán lévő kijelölt célokhoz, jelen esetben székekhez. A kartonokban álló társak segíthetik őket beszéddel, érintéssel, de a kartonokból nem léphetnek ki. Nem kísérhetik végig őket a célig. Amikor a gyermek eljut a székekhez, és leül, ott leveheti a szeméről a kendőt, és ő is segítővé válik, de nem állhat fel a helyéről. A következő célba érő játékosnak már egy másik székre kell eljutnia.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha minden gyermek átjutott az akadályokon akinek a szeme be volt kötve, és minden széket elfoglaltak. A kerettörténet zárása: Tündérekké váltak a gyerekek, ők is beállhatnak a szívecskékbe. A következő fordulóban helyet cserélnek a gyerekek, aki eddig tündér volt, halandó ember lesz, aki tündérré vált, beáll egy kartonba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megköszöntem a részvételt. Közös csatakiáltással: Éljenek a tündérek!- zártuk a játékot. A gyerekek nagyon élvezték, többször kérték a játék ismétlését. Megdicsértem őket többször is, és fejlesztettem egymás iránti bizalmukat, közösségüket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a keretmese esetleg: a lovag jusson be Csipkerózsikához; Piroska jusson át a farkasok között a nagymamához. Továbbfejleszteni lehet esetleg, ha négykézláb kell végigmenni, vagy háttal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos a biztonságos játéktér, valamint az, hogy ne legyen túl nagy hangzavar! Erre ügyelnie kell a játékvezetőnek, főként gyerekek esetében! A játékvezető indítja mindig a következő szerencsepróbálót.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szuper játék, mindenkinek ajánlom!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Schalkhammer Noém