JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Perlaky Ottilia: Labdaszerző párokban

  1. A játék neve, címe: Labdaszerző párokban
  2. A játék pedagógiai célja: Testséma kialakítása,reakciógyorsaság fejlesztése, bal-jobb irányok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Labdaszerzésnél és a párcserénél figyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Páronként 1 kislabda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem, padok elrendezése úgy, hogy a párok le tudjanak ülni egymással szemben nyújtott, terpesztett lábbal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok, székek elrakása, szőnyeg a terem közepére.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki válasszon párt magának. A párok vegyenek 1 kislabdát és sorakozzanak fel egymás mögé, majd mindenki forduljon szembe a párjával. A párok üljenek le egymással szemben nyújtott és kicsit terpesztett lábbal úgy, hogy a talpuk összeérjen.A kislabdát tegyék a terpesz közepére, mindkettejüktől egyforma távolságra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a játék indítása után sorban megnevez 1-1 testrészt, amit a játékosoknak meg kell érinteniük magukon. Amikor a játékvezető azt mondja „labda”, akkor a középen lévő kislabdát kell felkapni: pl: „Fejem, vállam, térdem, labda” „Szemem, nyakam, bokám, könyököm, labda” „Fülem, hasam, orrom, derekam, labda”. Amelyik játékos a kislabdát először veszi fel, az szerzi a pontot. 2 játszma után az egyik sor minden játékosa eggyel jobbra ül, így cserélődnek a párok.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, míg mindenki visszaér az első párjához. A pontokat mindenki magának számolja. Aki a legtöbb pontot szerezte az lesz a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezted magad a játék során? Voltál-e nyertes és vesztes?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól mennek a testrészek, lehet nehezíteni a játékot úgy, hogy a testrészek megnevezésekor a bal- jobb irányokat is lehet mondani: „Bal fülem, jobb térdem, labda”
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a fizikai és pszichikai biztonságra: – ne legyen senki durva – mindenki legyen nyertes és vesztes helyzetben is (ezért kell cserélgetni a párokat).
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot egy iskolai rendezvényen próbáltuk ki 1-8. osztályos gyerekekkel, nagyon élvezték a kicsik és a nagyok is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Perlaky Ottilia