A játék neve, címe: Kecske járt a kis kertbe
A játék pedagógiai célja: figyelem és gyors reagáló képesség fejlesztése
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: figyelem felhívás arra, hogy a játék során használandó bábbal csak megérintjük a labdát, nem hadonászunk vele a társunk szeme előtt
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: kecskés síkbáb, zöld műanyag labdák, melyek a káposztát jelképezik
Technikai igény: székek félkörbe rakva, szabadban játszva 1-1 szivacs párna, amin ülhetnek a játékosok
Az előkészítés feladatai: székek félkörbe rakása, labdák, báb előkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ezen játék előkészítésénél azt kértem a gyerekektől, hogy segítsenek kiválogatni a színes labdák közül a zöldeket, melyek a káposztát jelképezik majd.
A játék megnyitása, nyitánya: Ezen játékot megelőzően Zelk Zoltán: Kecskére bízta a káposztát c. meséjét dolgoztuk fel, illetve többször játszottuk a Kecske járt a kis kertbe c. dalosjátékot a gyerekekkel, mely a játék kerettörténetéül szolgált, és a játék címét ihlette. Kiolvasóval közösen kiszámoltuk, ki lesz az első kecske, majd kiosztottam a káposztákat.
A játék menete, játékszabályok:: A félkörben ülő gyerekek előtt áll a kecske(gyermek, kezében egy kecske bábbal), aki meg akarja enni a káposztákat. Az ülő gyerekek a gazdák, akik úgy óvhatják meg a kezükben lévő káposztát, ha gyorsan kimondják egy másik gazda(gyerek)nevét. Ha a gyermek a kecske bábbal hamarabb megérinti a káposztát, mint ahogy a gazda egy másik nevet mondana, akkor a kecske megette a káposztát, így helyet és eszközt cserélnek.
A játék lezárása: Elmondom, hogy beesteledett, a kecske jól lakott , majd a kecske báb lefektetésével jelzem, a játék végét.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a résztvevőket, kiemelem azokat akik végig a játék alatt meg tudták őrizni káposztájukat, de azokat is, akik kecske szerepben gyorsan tudtak káposztát szerezni maguknak..
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak saját névvel, hanem egy adott témához kapcsolódó nevekkel is lehet játszani. Pl: virág nevekkel, itt a kecske helyett szerepelhet méhecske, ami egyik virágról a másikra száll, vagy jármű neveket is használhatunk itt a kecske szerepét válthatja rendőr stb.
A játékvezető speciális feladatai: Először játszottunk ilyet a gyerekekkel. Számukra elsősorban az volt fontos, hogy kecske szerepbe is kerülhessenek, nem pedig a gyors reagálás, a káposzta megtartása. Azt kellett elérnem, hogy ez megforduljon, ezért folyamatosan buzdítottam őket, tanácsot adtam nekik. Miután kezdtek ráérezni a lényegre, az okozott nehézséget, hogy gyakran csak két gyermek mondta oda-vissza egymás nevét. Ekkor átvettem az irányítást, és én mondtam egy harmadik gyermek nevét. Próbáltam segíteni abban az esetben is, ha valaki nem tudott káposztát szerezni hosszabb ideig, hiszen nem szerettem volna, hogy a többiek megunják, és sikerélmény vagy részvétel nélkül fejezzék be a játékot
Egyéb/megjegyzés: Többszöri játék szükséges ahhoz, hogy az óvodás korosztály ráérezzen a játék lényegére
A játékot lejegyezte: Takácsné Molnár Beáta