JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Győri Éva: Pekingi gyorsvacsora

  1. A játék neve, címe: Pekingi gyorsvacsora
  2. A játék pedagógiai célja: társas kapcsolatok erősítése, különböző viselkedési normák elfogadása, szabályok betartása, finommotorika fejlesztése, betekintés más népek kultúrájába
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gombostű helyes használatának ismertetése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: saját készítésű kínai kalapok, gombostűk,evőpálcák, kis tálkák, kb. 50 dkg főtt rizs
  12. Technikai igény: 1 asztal vagy 2 tanulói pad, ami mellett max. 8 ember kényelmesen elfér, laptop zenehallgatásoz
  13. Az előkészítés feladatai: helyszín berendezése, asztal bevitele, laptop előkészítése, kellékek elhelyezése az asztalon
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kalapok megtervezése, elkészítése,kínai zene keresése, kiválasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolódás kínai zene hallgatásával, játékszabályok ismertetése, kiemelve a becsületes játék fontosságát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot maximum 4 pár játssza. A párok körbeállják az asztalt. Minden párnak van egy tálkája és 2 db gombostűje. A gyerekek fején a magunk készítette kínai kalap van. Megadott jelre gombostűvel a lehető legtöbb rizsszemet kell a tálkába rakni EGYESÉVEL a párok előtti főtt rizskupacból ( mindenkinek saját rizskupaca van). Ügyelni kell arra, hogy megfelelő mennyiségű rizs legyen a párok előtt. A játékidő 2 perc. A játék kezdetét és végét sípszó jelzi. A játék kezdetekor már mindenki a kezében tartja a gombostűt, a játék végén pedig mindenki az asztalra helyezi.
  18. A játék lezárása: 2 perc eltelte után sípszó jelzi a játék végét, mindenki leteszi a gombostűt, pontosan megszámoljuk a rizsszemeket. Az a pár a győztes, aki a legtöbb rizsszemet gyűjtötte.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek dicséretet kapnak a becsületes játékért. Meghallgatjuk véleményüket, esetleg újító, egyéni javaslataikat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot, ha gombostű helyett kínai evőpálcákat használunk, ezt nagyobb gyerekeknél javaslom. A játékidő csökkentésével szintén nehezedik a játék, mivel ebben az esetben a tempó fokozása a cél. Ha kisebb gyerekekkel játszunk, rizsszemek helyett ajánlom a főtt kukoricaszemeket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gombostű helytelen használata veszélyforrás lehet, még nagyobb gyerekek esetében is. Fokozottan figyeljünk erre!
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot szívesen játszották a gyerekek, a zene és a „jelmez” jó hangulatot teremtett. Kikapcsolódtunk, feltöltődtünk a játék során.Különösen ajánlom a játékot szürke, borongós napokon. Felráz és szórakoztat mindenkit!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Győri Éva