JÁTÉKRA FEL!

Takácsné Forró Ilona: Építész és mérnök.

  1. A játék neve, címe: Építész és mérnök.
  2. A játék pedagógiai célja: Bizalom kiépítése, összhang, irányítás követés, utasítás végrehajtása, pontos iránymutatás, kommunikáció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dublóépítő, kendő.
  12. Technikai igény: Homokóra továbbfejlesztés esetén.
  13. Az előkészítés feladatai: Biztosítom a megfelelő helyet, eszközöket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motivációként a játék felajánlása, az eszközök előkészítése, folyamatos kommunikáció
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Találtam egy új játékot ehhez a sokdublós kockához, van kedvetek játszani?
  17. A játék menete, játékszabályok: Tudjátok ki az a mérnök? Igen, aki megtervezi a házakat, hidakat, utakat meg sok-sok mindent. És ki az építész? Igen, az, aki mindezeket meg is valósítja. Most mi is ilyet játszunk. Dublóból erre az alaplapra közösen és ketten: lehet a szélén kerítés, az udvaron állatok, házikó, virágok bármit, amit szeretnétek. Ha kész, jól nézzétek meg ,,fényképezzétek” le az emlékezetetekbe, mert most következik a játék izgalmasabb része… Beszéljétek meg ki lesz közületek az építész és ki a mérnök. Ugyanis a mérnök lesz, aki irányítja, hogy mit és hogyan építse ugyan olyanra a keretet, udvart, amilyet az előbb építettetek közösen. Az építész szem be lesz kötve a mérnök meg csak úgy segíthet neki, hogy pontosan irányítja szavakkal próbáljuk csak ki!
  18. A játék lezárása: Ha van kedvetek cserélhettek is. Belőletek máris kitűnő építész és mérnök vált!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon jól és helyesen irányított a mérnök játékos és az építész bekötött szemmel is remekül követte az irányítást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tudnátok olyan játékeszközt keresni a csoportban, amit ugyan így bekötött szemmel és irányítással tudnátok játszani. Én például kipróbálnám a fűzős játékot. Alkossunk hozzá szabályt közösen!
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Takácsné Forró Ilona