JÁTÉKRA FEL!

Takács Tímea: Megy a labda vándorútra

  1. A játék neve, címe: Megy a labda vándorútra
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrációs készségek, figyelem fejlesztése, feladattartás gyakorlása, figyelem megosztási képesség fejlesztése. A labda átadásának és elkapásának gyakorlása, a labda nagyságának, tömegének figyelembevételével. Kooperáció fejlesztése, csapattudat erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem a gyerekeket arra, hogy ha véletlenül futnának a labda után, ügyeljenek arra, hogy ne ütközzenek egymásba. Ha teremben játszunk, a padokat biztonságos távolságba el kell húzni, nehogy beleütközzenek a sarkába.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 kis labda, 1 nagyobb labda, 1 babzsák/3 különböző nagyságú és tömegű labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Osztályteremben: a padok elpakolása, 3 labda előkészítése, biztonsági intézkedések megtétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek tudnak segíteni a padok elrendezésében és a labdák előkészítésében is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Jó idő van, kirándulni visszük a labdákat. Vándorútra mennek, de nem ám akármilyenre: csak egyetlen útvonalon mehetnek, amit pedig ti fogtok megadni! Ti lesztek a labda- GPS-ek! Úgy tudjátok magatokat tölteni, ha egy szép kört alkottok! Alkossatok egy kört, egymástól kb. 1 lépés távolságba álljatok!
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állunk és elindítunk egy bemutató kört: a játékvezető elővesz egy plüss labdát, amit körbe fogunk dobni. A szabály, hogy akihez dobom, annak a szemébe nézek, a nevét nem mondhatom ki, és olyannak már nem lehet dobni, akinél volt a labda. Ha végig ért a labda, egy-két kört játszhatunk, hogy minél gyorsabban menjen. Ha már elég jól megy, elindítjuk az első labdát, kicsit később egy babzsákot elkezdünk dobálni, ezt is ugyanabban a sorrendben kell tovább adni. Ha ez is megvan, elindítjuk a második, a nagyobb labdát is. A cél, hogy tartsuk meg a dobás sorrendjét, figyeljünk a dobált tárgyakra, és mindkét labda és a babzsák is visszaérjen a kezdő emberhez. Megjegyzés: Figyeljünk arra, hogy ha egy valakinél leragadnak a figurák, annak segítsünk tovább adni. Ha két-három tárggyal már jól megy, lehet további tárgyakat is (pl. nehéz labda) bevonni a játékba.
  18. A játék lezárása: Minden labda jót túrázott, hagyjuk őket most egy kicsit pihenni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A feladat végrehajtásának pontosságát értékelem, igyekszem a pozitívumokat értékelni, az ügyességet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több tárgyat bevonni, különböző nagyságúakat, tömegűeket
  21. A játékvezető speciális feladatai: A bemutató körnél segítségadás abban, hogy ki nem volt még, ki a kezdő ember. Közben a labda útjának figyelése. (A játékvezetőtől is nagy koncentrációt igényel! 🙂 )
  22. Egyéb/megjegyzés: Akkor jó ezt játszani, ha van rá elég idő. A gyerekek szeretik, egyre több tárgy bevonásával is szívesen kipróbálják, a vizsga játékvezetésen jó 15 percig játszottuk, és amikor befejezték, az volt az első reakció, hogy ugye holnap is játsszuk ezt? 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Takács Tímea