JÁTÉKRA FEL!

Takács Éva: Szembekötős tapogató

  1. A játék neve, címe: Szembekötős tapogató
  2. A játék pedagógiai célja: csoportépítés, egymáshoz közelebb kerülés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egy tágas hely biztosítása, ahol a gyerekek kényelmesen körbe le tudjanak ülni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kendő a szembekötéshez
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az első osztály tanév végén úgy gondoltam, hogy az utolsó napokban több szórakoztató játékot viszek a gyerekeknek. Egy nagy kört alkottunk és leültünk török ülésbe. Beszélgetést kezdeményeztem , érdeklődtem, hogy ki hogy érezte magát az első osztályban , sikert e barátokat szerezniük, és ki mennyire ismerte meg a társait. Elővezettem a játékot és elmondtam nekik, hogy én nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy csak tapintással mennyire tudják felismerni egymást
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek egy kört alkotva török ülésben a tanterem egy tágas részén ülnek a játék vezető(tanító néni) középen áll, aki kiválaszt egy bátor jelentkezőt ,aki a tapogató lesz. A játék vezetője elmondja a játék menetét , célját, szabályait, Ebben a játékban fej, arc tapogatásával kell kitalálni a társunkat. Ha nem sikerül kitalálnia elsőre a célzott személytől jobbra lévő két játékosnál is próbálkozhat. Mindig a kitalált játékos lesz a tapogató.Ha harmadszorra sem sikerül jól tippelnie a tapogatónak ,levesszük a kendőt és kiesett a játékból. A kör közepére hívja a játék vezetője a tapogatót beköti a szemét kétszer jobbra, majd kétszer balra megforgatja, majd lassú léptekkel elvezeti egy kisgyerekhez leguggolnak előtt,m majd a játék vezetője a tapogató két kezét óvatosan az előtte ülő társának arcára irányítja. A gyerekek nagyon lelkesek voltak. Sajnos nem volt annyi időnk, hogy mindenki az osztályból a tapogató szerepét betöltse.
  18. A játék lezárása: Az idő végeztével lezártam a játékot és megköszöntem a lelkes részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek ebben a játékban nagyon jól érezték magukat. Senki nem esett ki, másodszorra kitalálták a társaikat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ennek a játéknak variációja , amit itt tanultan és nagyobb diákokkal meg is csináltam, amikor körben széken ülnek a gyerekek , egy játékosnak így be van kötve a szeme és önkéntesen lehet az ölébe ülni, hogy találja ki a társát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fenti játékban a játékvezető feladata , hogy óvatosan vezesse a tapogatót a a célzott játékos felé. Ez egy bizalmi kapcsolat ebben az esetben a tanító és a kisdiák között.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Takács Éva