A játék neve, címe: Házkereső játék
A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, ügyesség, figyelem, koncentráció, szabálytudat, kudarctűrés fejlesztése, színegyeztetés, számlálási képességek, önbizalom fejlesztése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos, hogy a játék helyszíne megfelelően legyen előkészítve. Ne legyenek olyan tárgyak aminek nekifuthatnak, nekieshetnek a résztvevők, a padló ne csússzon. Fontos a szabályok megfelelő lefektetése is, pl. csak egy irányba futhatnak (ujjal mutatom a futás irányát), hogy ne ütközzenek össze, tilos a lökdösődés, stb.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Színes karikák.
Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, biztonságossá tétele.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a különböző színű karikák kiválasztásában, elhelyezésében.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül kiszámoljuk, hogy ki lesz a farkas. A többiek a kismalacok, akik futkároznak körbe-körbe a karikák körül, amik a házaik lesznek. Jelre el kell bújniuk a megfelelő házba (karikába). A házakat közben elfújja a nagy szél egyesével, így egyre izgalmasabbá válik, mikor egyre kevesebb helyre lehet elbújniuk. Akiket a farkas elkap, kiesik a játékból.
A játék menete, játékszabályok:Kiszámolóval eldöntjük, hogy ki lesz a farkas. A malacok körbe-körbe futkároznak a karikák körül. A farkas a kör szélén vár. A malacoknak a megfelelő színű házba (karikába) kell futniuk, mikor tapsolok és mondok egy színt (pl.: „Piros!”). Eközben közéjük fut a farkas, akinek azt szabad elkapnia, aki nem a megfelelő színű karikába fut bele, vagy egyáltalán nem áll bele egyik karikába sem. Akit a farkas elkap, az kiesik a játékból. A házakat (karikákat) közben minden egyes új körnél egyesével elfújja a nagy szél, így egyre kevesebb áll rendelkezésre az elbújáshoz. A végén egy ház marad, akik abban maradnak, ők a nyertesek (és természetesen a farkas).
A játék lezárása: A végén megszámoljuk, hogy hány kismalac volt a legügyesebb, akik az utolsó megmaradt házban (karikában) maradtak. Rajtuk kívül a farkas is dicséretet kap miután megszámoltuk, hogy hány malacot sikerült elkapnia.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséretet kapnak, pozitív megerősítést alkalmazok.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítésképpen lehet többféle színű karikát is használni, hogy színismeretük bővüljön. Lehet maximalizálni a karikákba lépő gyerekek számát (pl. maximum 3 gyermek mehet egy karikába), így még izgalmasabbá válik a játék, hiszen még gyorsabbnak kell lenniük, hogy ne maradjanak ház nélkül.
A játékvezető speciális feladatai: Mivel több gyermek fut egyszerre fontos a szabályok fokozatos betartatása, azonnali közbeavatkozás, amennyiben az szükséges (pl. lökdösődés esetén). Ha véletlenül elrúgják a karikákat, azt minél előbb a helyére kell igazítani, hogy ne legyen nehezített a karikák körbefutása.
A játékot lejegyezte: Takács Babett