JÁTÉKRA FEL!

Tagscherer Ágoston: Szerezd vissza a csapatod! Memóriateszt

  1. A játék neve, címe: Szerezd vissza a csapatod! Memóriateszt
  2. A játék pedagógiai célja: Gondolkodási képesség / emlékezet / fejlesztése; Csapatépítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírlapok / fénymásolatok /, íróeszközök, tábla.
  12. Technikai igény: 1-1 asztal, székek.
  13. Az előkészítés feladatai: Csapatonként fénymásolatok kiosztása, melyeken hiányos irodalmi szövegrészletek találhatóak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Két, 5 fős csapat kialakítása. 1.csapat: 4 lány, 1 fiú 2.csapat: 4 fiú, 1 lány
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a játékosokat, üljenek asztal köré, kivéve a csapatfőnököket. Ők menjenek a táblához. Ezután ismertesd a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden csapatfőnöknek vissza kell szereznie eltévedt báránykáit, azaz a vele azonos nemű csapattagokat, akik a másik asztalnál ülnek. Ezt úgy tudja megtenni, hogy kérdőszavak segítségével próbálja rávezetni a csapattagokat az előttük levő hiányos szövegrészletek kiegészítésére. Ha valakinek sikerül a helyes választ megmondania, visszamehet a saját csapatába.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor az egyik csapatkapitány visszaszerzi az összes csapattagját. Ők a győztesek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A megoldott feladatlapok közül a legnehezebb kiválasztása, majd kiragasztása a táblára, hogy mindenki lássa, csapatmunkával milyen eredményeket lehet elérni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyre nehezebb szövegek/ szövegrészletek egyre több hiánypótlással, vagy kevesebb idő adásával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mindenképp figyelni kell az adott korosztálynak megfelelő memoriterek kiválasztására. Ügyelni kell a fokozatosság elvének betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tagscherer Ágoston,