JÁTÉKRA FEL!

Tagai Andrea: Meselánc

  1. A játék neve, címe: Meselánc
  2. A játék pedagógiai célja: Kreativitás, fantázia, verbális kifejezés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kevésbé fantáziadúsabb, bátortalanabb gyerekek bátorítása, pozitív megerősítése. Egymást meghallgassák, ne nevessék ki a bizonytalan megoldásokat.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: írólap a nevekhez
  12. Technikai igény: Olyan környezet, ahol elég csönd van ahhoz, hogy jól hallják egymást.
  13. Az előkészítés feladatai: Cetlikre felírni neveket, tulajdonságokat, tárgyak neveit és cselekvéseket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiosztani 3 cetlit és mindre írnak valamilyen nevet. 3 másik cetlire tulajdonságot, háromra tárgyak neveit, háromra pedig cselekvést.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés, helyek elfoglalása. Játék menetének elmondása, szabályok tisztázása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék lényege, hogy az előző játékos által kitalált dolgot kell továbbszőni. Mindig egy új, lehetőleg összetett mondatot kell képezni. A mondatba bele kell foglalni a kihúzott cetlin található szót és kapcsolódnia kell az előzőleg már elhangzottakhoz. Lehetőleg a közvetlenül előttünk szóló gyerek mondatához, de lehet korábbihoz is. A történetet alapvetően a kihúzott cetlik befolyásolják. A játékvezető kezdi a játékot. Egy nevet sző egy mondatba. (A név nem kell, hogy ember neve legyen, bármilyen lényt is a történetbe szőhetünk, tárgyakat is megszemélyesíthetünk. Határt csak a fantázia szabhat). Az első gyerek húz egy cetlit, amelyen található szóval kapcsolódik a játékvezető által kitalált mondathoz, majd így tovább, a második gyerek is húz egy cetlit és tovább szövi a történetet a cetlijén található szóval. A játék akkor ér véget, ha elfogy a cetli.
  18. A játék lezárása: Cetlihúzás nélkül még egy kör végig jár: Ki hogyan fejezné be a történetet?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a fantáziadús ötleteket, a szépen megfogalmazott mondatokat, és amennyiben fejlődés tapasztalható a játék folyamán azt is megerősíteni. (bátrabb lett, szebben fogalmazott stb.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Az elkezdett mondatokat kell befejezni. – A cetliken közismert meseszereplők vannak, akiknek nekik különleges környezetben kell cselekedeteket kitalálni. (iskolában, plázában)
  21. A játékvezető speciális feladatai: játék folyamatosságát biztosítani, tovább mozdítani, bátorítani. Egymás meghallgatására motiválni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tagai Andrea