JÁTÉKRA FEL!

Tácsikné Resli Réka: Szalagkirály

  1. A játék neve, címe: Szalagkirály
  2. A játék pedagógiai célja: stratégiai képességek kialakítása, figyelemfejlesztés, gyorsaság fejlesztés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: szóbeli figyelemfelhívás
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szalag, korona
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: szalag kiosztása, szalag elhelyezésének ellenőrzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: osztályszint
  16. A játék megnyitása, nyitánya: szalagok kiosztása, elhelyezése, ellenőrzése, szabályok átismétlése, játék indítása sípszóra
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden gyerek kap egy szalagot, amit a nadrággumijába kell bedugni úgy, hogy a 2/3 része kilógjon a póló alól. Sípszóra menekülnek egymás elől védelmezve a szalagjukat, de közben megpróbálnak minél több szalagot a társaiktól ellopni. Ha sikerül egy szalagot megszerezni, a nyakukba akasztják azt. Ha viszont elveszti valaki a szalagját, akkor ki esik a játékból, ám ha a nyakában van 1 vagy több szalag akkor abból eggyel pótolhatja a nadrágból elvesztett szalagját. Össze is tudnak egymással játszani, ha mondjuk ketten összebeszélve egy harmadik gyerektől próbálják meg elvenni a szalagját. A végén az összes szalag egy gyerek nyakába fog kerülni, így ő lesz a szalagkirály.
  18. A játék lezárása: A győztes megnevezése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes megkoronázása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tácsikné Resli Réka