JÁTÉKRA FEL!

Tabajdi Éva: Lápon járás

  1. A játék neve, címe: Lápon járás
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Újságpapír vagy bármilyen kartonlap, kréta vagy ugráló kötél, mellyel jelezzük a láp elejét és végét, de erre alkalmas lehet egy nagyobb szőnyeg is.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy osztálykirándulásra megyünk. Egy erdőn haladunk keresztül, mely egy tisztáshoz vezet. Ahogy a tisztáson haladunk azt érezzük, hogy süllyedni kezd a talpunk alatt a talaj. Meg kell állnunk, mert mocsaras részhez érkeztünk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az áthaladáshoz 5-6 fős kis csoportokat kell létrehoznunk. Az erdő szélén találunk kis cölöpöket, (újságpapírok, vagy kartonlapok) melyek segítenek az áthaladásban. Ennek feltétele, hogy mindenki kap egy cölöpöt, melyet lerakhat maga előtt úgy, hogy a mocsaras szakaszon átvezessen. Ez csak úgy lehetséges, ha mindig áll valaki a lerakott cölöpökön, különben elsüllyed. Egymást segíthetjük az átjutásban. A csoportok megbeszélhetik, hogy próbálnak meg átjutni, ezután kezdenek hozzá a feladathoz. Cél: Mindenki átjusson a mocsáron.
  18. A játék lezárása: Minden csoportot megtapsolunk, akinek sikerült a mocsáron való átjutás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélés: Hogyan oldották meg a feladatot? Milyen érzéseik voltak közben?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tabajdi Éva