JÁTÉKRA FEL!

Szűcsné Vincze Dóra: Tűzkocka

  1. A játék neve, címe: Tűzkocka
  2. A játék pedagógiai célja: névtanulás, egymás megismerése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy ne az egymás szemére célozzanak, és ne dobják durván a kockát.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Rubik kocka formájú szivacsos stresszlabda (a játékosok nagyon szeretik, mivel lehet a kézben szorongatni, nyomogatni, így oldja a feszültségüket)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem esetén a megfelelő elrendezés, székek körbehelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tantermi játék esetén a résztvevők segítenek a padok és székek elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a játékosokat, hogy álljanak vagy üljenek körbe és sorban mondják el a keresztnevüket, vagy a becenevüket, ahogy szeretnék őket szólítani. Érdemes legalább még egyszer elismételtetni mindenkivel a saját nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető középre áll és a következőt mondja: Az űrből érkezett ez a tűzkocka, és nagyon forró, le kellene hűteni. Ezt úgy tudjuk megtenni, ha minél többet tartjuk mozgásban, a levegőben. A játékvezető odadobja a tűzkockát valakinek és azt mondja hipp, akkor annak azonnal meg kell mondania a jobb oldali szomszédja nevét. Ha azt mondja, hogy hopp, akkor a bal oldali szomszéd nevét kell mondania. Ha jól válaszolt visszadobhatja a tűzkockát. Ha a játékvezető azt mondja, hogy hipp-hopp, akkor mindenki helyet cserél valakivel, és kezdődik a játék elölről. Aki eltéveszti, nem tudja a szomszéd nevét, vagy túl sokat gondolkozik rajta, maga áll be a körbe játékvezetőnek.
  18. A játék lezárása: A játék bármikor befejezhető, ameddig a csoport élvezi a játékot. Akkor igazán jó, ha pörgős.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Használható más eszköz labda, plüssjáték. Más hívószavakat is lehet használni a hipp-hopp helyett, amelyet a csoport kitalál és amiben megegyezik. A jászható nemcsak a keresztnévvel, vezetéknévvel, vagy meg kell mondani, hogy hol lakik, hol tanul, dolgozik, sőt, a továbbiak során tovább tágíthatjuk az ismeretek körét: mi a szomszéd kedvenc színe, étele stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szűcsné Vincze Dóra