A játék neve, címe: „Kommunikáció szavak nélkül”
A játék pedagógiai célja: Diákok közötti együttműködés, kommunikáció fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely, hogy a játékban részvevők egymás mögött 30-40cm távolságra fel tudjanak sorakozni. Erre alkalmas pl: egy iskolaudvar, egy tanterem, egy folyosó …stb.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Nincs eszközigénye
Technikai igény: Nincs
Az előkészítés feladatai: A résztvevőket egymás mögé kb 30-40cm távolsággal felsorakoztatni
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elmondom nekik, hogy egy szórakoztató játékot játszunk és szeretetném, ha mindenki önként és vidáman résztvenne benne! Mindenki volt kedve játszani!
A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat egymás mögé felsorakoztatom és utasítom őket, hogy csak akkor fordulhatnak meg a mögötte álló játékos felé, ha az megérinti a vállát! Megszólalniuk nem lehet! A feladatuk az lesz a háta mögött álló diáktól kap egy mozdulatsort és azt adja az előtte állónak tovább minél pontosabban.
A játék menete, játékszabályok: A felsorakozott előre néző csoport utolsó tagja mögé állok. Vállára tett kézzel jelzek számára, hogy forduljon velem szembe. Ha szembefordult velem bemutatom számára a játék mozdulatsorát és kérem, hogy adja tovább az előtte álló diáktársának. Arra leszek kíváncsi a résztvevőkkel együtt mennyire fog a sor elejére érkező mozdulatsor megváltozni az egymásnak átadás során, úgy hogy egymással nem beszélhetnek csak a mutogatást, testbeszéd egyéb fordulatait használják a kommunikáció során. Hogy mindenki jól láthassa majd a változást a mozdulatsorról kis videófelvételt készítek és a játék végén a diákoknak bemutatom, vagy az eredeti a sor végéről indított mozdulatsort mindenki előtt bemutatom.
A játék lezárása: Megbeszéljük, hogy milyen fontos, hogy amikor egymással kommunikálunk milyen fontos hogy egymásra figyeljünk és hogy szavak nélkül is lehet kommunikálni. Ha viszont ilyenkor is nem eléggé figyelünk egymásra a kommunikálandó mondandónk sokat változik/ferdül az egymásnak átadás során.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén elmutattam még egyszer az induló mozdulatsort! Mindenki jót nevetett milyen sokat változott a mozdulatsor mialatt végigment a játékban résztvevők során. Jót nevettek magukon! Vidám hangulatban telt a játék.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Találjon ki egy-egy diák egy számára kedves mozdulatsort és indítsa ő újra a játéksort.
A játékvezető speciális feladatai: Játék felügyelete, mederben tartása. Esetleg videófelvétel készítése, visszanézés megszervezés.
Egyéb/megjegyzés: Nagyon jó nevetős hangulatban telt a játék. Vidám hangulatba került tőle a csoport
A játékot lejegyezte: Szűcs Zsolt