JÁTÉKRA FEL!

Szűcs Veronika: Kinél van a szó?

  1. A játék neve, címe: Kinél van a szó?
  2. A játék pedagógiai célja: Nagyon élvezetes koncentrációs, logikai játék, illetve nagyon jól meg lehet ismerni egymás gesztusait, mozdulatait. Figyelni kell egymásra.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, toll
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: üres lapok, toll előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: szabályok ismertetése, értelmezése
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatra kell oszlani a társaságot. A teremben maradók kitalálnak egy szót, s azt ráírják egy papírra, a többi papírt üresen hagyják. A kint levők közben megbeszélnek egy stratégiát egyrészt arra, hogy hogyan jelzik egymásnak, hogy kinél van a szó (pl. virágnevekkel mutatkoznak be, és aki az orchideát mondja, annál van a papír a ráírt tárggyal), illetve másrészt arra vonatkozóan is meg kell egyezniük, hogy hogyan jelzik az igent, és hogyan a nemet egymásnak, illetve majd az az ember a többieknek, akinél a szó van. Miután bejönnek, húznak egy-egy papírt. Valaki kihúzza az írott papírt, ő lesz a „főnök”, ő tudja, hogy mi a tárgy, a többiek üres papírt húznak. Bemutatkoznak, és kiderül, hogy kinél van a szó (pl. orchidea). A bent levők elkezdenek eldöntendő kérdéseket feltenni az adott tárgyról bárkitől. A főnöknek kell jelezni ( a megbeszélt stratégia alapján, hogy a válasz igen vagy nem). A benti csapat célja, hogy rájöjjön, hogy ki a főnök, kinél van a szó. A kinti csapat célja a kérdések alapján kitalálni, hogy mi a tárgy. Ha valakinek sikerül, a csapata kap egy pontot, és aztán a csapatok szerepcseréjével folytatódik a játék.
  18. A játék lezárása: a szót találták ki a „kintiek”, mert a főnök nagyon ügyesen játszott
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a jutalom az volt, hogy jól éreztük magunkat a játék közben
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: a feladat ismertetése, értelmezése, mert elég bonyolult, ezért csak 7. évfolyamtól javasolt
  22. Egyéb/megjegyzés: a tanulók nagyon élvezték a játékot, mindenképp szeretnék többször játszani
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szűcs Veronika