JÁTÉKRA FEL!

Szűcs Mária: Fogalom ismétlő

  1. A játék neve, címe: Fogalom ismétlő
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult fogalmak játékos ismétlése, megerősítése kötetlen formában. Aki a játékot megnyeri, délután tanulási idő alatt a többieket kikérdezheti. Három alkalom után ötöst érdemel.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motiváció a dicsérettel és az érdemjeggyel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok ismertetése. Kérdező kiválasztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiszámolóval, vagy önkéntes jelentkezéssel kiválasztunk egy gyereket. Ő lesz a kérdező. A gyerekek egy félkörben állnak, velük szemben áll a kérdező labdával. Kérdez egy tanult földrajzi fogalmat, majd az egyik szemben álló gyereknek dobja a labdát. Neki válaszolnia kell majd visszadobja a labdát a kérdezőnek. Ha nem tudja a választ passzol és a labdát visszadobja a kérdezőnek. Passzolás vagy hibás válasz esetén 10 guggolást kell csinálni. A kérdésre a helyes választ ezután bárki megadhatja. Aki a legtöbb helyes választ adja és egyáltalán nem kell guggolásokat csinálnia az nyer.
  18. A játék lezárása: Megbeszéljük ki teljesített legjobban és milyen jutalmat érdemel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki a játékot megnyeri kikérdezheti a fogalmakat a többiektől és segít annak, akinek a legnehezebben ment a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ne csak egy tantárgy kérdéseit tegyük fel, hanem további érdekes, különleges kérdéseket is. Ami tájékozódásra ösztönöz és segíti további információk megszerzését. Guggoláson kívül más mozgásos feladatot is kaphatnak a gyerekek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Eldönteni ki válaszolhat a hibás vagy elpasszolt kérdésre. Figyelni arra, kinek megy nagyon jól vagy rosszul a játék és segítséget nyújtani a továbbiakban.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot azért választottam, mert néhány délutánt napköziben is töltök. Tudom, hogy a 6 óra folyamatos figyelem és fegyelem mennyire fárasztó. Ezért megpróbálom a nehezen megtanulható és néha unalmas dolgokat kötetlenebb formában tanítani, gyakorolni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szűcs Mária