„Gyerekek! A mardekáros Draco eldugta az aranycikeszt. Szerezzétek vissza, hogy kezdődhessen a kviddics! Húzzon mindenki egy kártyát! Ne mutassátok meg egymásnak a lapokat! Üljetek körbe, s nézzetek egymás szemébe!! Aki a gurkót húzta, az lesz Draco, a többiek a griffendélesek. Draco feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Ez a griffendéles kiesik a játékból, mert eltalálta a gurkó. (Az ispotályban gyógyulgat.) Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó (Draco), akkor azt jeleznie kell /Tegye fel a kezét!/, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik! Ha már három játékos (griffendéles) sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik (tapsra) egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak!.Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha Draco-val együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a griffendélesek nyernek. Kezdődhet a kviddics! A szabályok bonyolultnak hangzanak, ezért a próbajáték segít a megértésben.”
Szűcs Éva
Célcsoport: 10-14 év