JÁTÉKRA FEL!

Szűcs Andrea: Dobókockás játék Eger vár ostroma

  1. A játék neve, címe: dobókockás játék Eger vár ostroma
  2. A játék pedagógiai célja: közös együttlét, játék, koncentráció fejlesztése. Szabadidő hasznos eltöltése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsenek
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: dobókocka,(annyi ahány játékos van) építőkocka vagy pohár, színes papírlap
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Egy asztal székekkel elég.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a gyerekek a teremrendezésben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Fel lehet eleveníteni a történelmi hátteret
  17. A játék menete, játékszabályok: 2-8 játékosnak érdemes egyszerre játszani. Először körbeüljük az asztalt, a közepére helyezünk egy papírlapot és arra 3 nagyobb építőkockát vagy műa. poharat állítunk. 2 van alul egyet teszünk a tetejére. • kerettörténet: • 1552-ben járunk. A törökök Eger vára alá érkeztek és megpróbálják elfoglalni azt. Mindenkinél van egy dobókocka. A játékosokat kiszámolom, az egyik török, a mellette ülő magyar vitéz lesz és így tovább. A törökök ostromolják a várat, a magyarok pedig védelmezik. Dobni kell a kockával. Aki 6-ost dob feltehet egy kockát a várra-ha magyar, levehet egy kockát a várról ha török. A magyarok mindig építik,a törökök rombolják a várat. Ha az eredeti állapotába kerül vissza a vár (a papírlapon áll a 3 kocka) akkor megvédték a várvédők, ha mind a 3 kocka lekerül a papírról akkor a törökök bevették a várat. A következő fordulóban szerepcsere.
  18. A játék lezárása: Adott pillanatban vagy a várvédők, vagy a törökök nyertek. Ki lehet térni, hogy a valóságban sikerült-e elfoglalni a várat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győztest. Ha van rá igény a végtelenségig lehet játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az építőkockák számának emelésével lehet nehezíteni a játékot. Lehet esetleg 2 kockával is dobni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni mikor rombolódik le vagy épül fel teljesen a vár.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szűcs Andrea