A játék neve, címe: Szuperhős
A játék pedagógiai célja: Koncentráció, együttműködés fejlesztése. Adott esetben veszteség megélése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A kör kialakításánál a játékosok megfelelő távolságra helyezkedjenek el egymástól, hogy a feladathoz kapcsolódó mozdulatokat egymás akadályozása nélkül végre tudják hajtani.
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: –
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Teremben történő játék esetén érdemes az asztalokat, székeket kicsit összébb húzni, hogy kényelmesen tudjunk kört/köröket alkotni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha teremben játsszuk, székek asztalok rendezésében segíthetnek.
A játék megnyitása, nyitánya: Földönkívüliek érkeztek a Földre, akik veszélyeztetik a világunkat. Az lesz a feladatunk, hogy ezt megakadályozzuk.
A játék menete, játékszabályok:• Alakítsunk egy szabályos kört. • Be fogok állni a kör közepére, én leszek a betolakodó, aki veszélyezteti az emberiséget. • Képzeletbeli ártalmatlanító sugarammal rá fogok lőni valakire és azt fogom mondani, hogy: Támadás! • Akit megcéloztam annak két dolgot kell tennie: – Egy: Szuperhőssé változik és kivédi az ártalmatlanító sugarat. Bármilyen szuperhős lehetsz. Lehetsz a játékokból, filmekből ismert hős, vagy te magad is kitalálhatsz egyet. A védekező mozdulat is rád van bízva, amivel ártalmatlanítod a támadást. – Kettő: Kitalálhatsz magadnak egy mondatot, csatakiáltást, amit akkor szoktál mondani, amikor valakivel harcolni készülsz. Vagy, ha nem jut eszedbe éppen semmi, akkor kiálthatod hangosan akár, az általad megszemélyesített szuperhős nevét is. Például: Pókember, Batman … • Adok egy kis időt, gondod át, hogy mi leszel és mit fogsz kiáltani, ha rád mutatok és azt mondom: Támadás! • Nézzük meg, ki milyen hőssé fog változni, milyen mozdulattal fogja kivédeni a támadást és mutasd be azt is, hogy milyen csatakiáltást találtál ki! • Akinek nem jut eszébe semmi, az nyugodtan meríthet ötletet a többiektől. Nem baj, ha ugyanabból a hősből több van. (Sorban megnézzük milyen szereplőket, mozdulatokat, buzdító mondatokat találtak ki a játszók. Ez azért fontos, hogy később gördülékenyen menjen a játék, ne akadjon meg esetleg azért, mert valakinek nem volt ötlete) • Akik a kiválasztott szuperhősök mellett állnak, azok az aktuális földi rajongók. Csodálatukat, úgy fejezik ki, hogy a hős felé fordulnak rajongva néznek rá és közben lelkesen tapsolnak. a) Változat: Aki a rámutatáskor és a Támadás! szó elhangzása után nem a szerepkörének megfelelő mozdulatokat végzi az kiesik a játékból. b) Változat: Aki a rámutatáskor és a Támadás! szó elhangzása után nem a szerepkörének megfelelő mozdulatokat végzi az helyet cserél velem és ő lesz a földönkívüli. • Ha többen is elrontják a mozdulatot, akkor én jelölöm ki, hogy ki megy be középre. • Az első játék próbajáték lesz. (Ha ez már nagyon jól megy lehet nehezíteni a tanfolyamon megismert játékokkal: Bumm, Viking, Mosógép, Pirítós)
A játék lezárása: A játékot az utolsó 3 emberig játsszuk
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm szépen a játékot! Megnyugodtam, hogy ilyen sok szuperhős van a környezetemben és biztonságban érezhetem magamat
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék végére variációk, a szabály elmondásánál, már ismertetésre kerültek: a) Változat: Aki a rámutatáskor és a Támadás! szó elhangzása után nem a szerepkörének megfelelő mozdulatokat végzi az kiesik a játékból. b) Változat: Aki a rámutatáskor és a Támadás! szó elhangzása után nem a szerepkörének megfelelő mozdulatokat végzi az helyet cserél velem és ő lesz a földönkívüli.
A játékvezető speciális feladatai: • Megfelelő játéktér biztosítása. • Szabályok pontos ismertetése. • Szabályok betartatása. • Felmerülő kérdések megválaszolása. • Felmerülő problémák, konfliktushelyzetek kezelése. • Meggyőződni a játék ismertetése után, hogy mindenkinek van egy általa megjeleníthető szuperhőse.
Egyéb/megjegyzés: Ha ez már nagyon jól megy lehet nehezíteni a tanfolyamon megismert játékokkal: – Bumm, – Viking, – Mosógép, – Pirítós.
A játékot lejegyezte: Szücs Ágnes