JÁTÉKRA FEL!

Sztatisz Ágnes Mária: James Bond

A játék neve, címe: James Bond

A játék pedagógiai célja: Szókincsfejlesztés, új szavak begyakorlása

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Ha valaki kiesett, a legközelebbi székre üljön le, hogy ne akadályozza a játékot és figyeljen a további kérdésekre, hiszen ebből is tanul

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítés feladatai: Berendezni a terem egy sarkát. (székeket, asztalokat)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: teremrendezés

A játék megnyitása, nyitánya: Mielőtt elkezdjük a játékot, átismételjük a szavakat

A játék menete, játékszabályok:: a játékvezető a kör közepén áll, a gyerekek körben állnak. Hogy milyen sorrendben állnak fel tetszőleges, de lehetőség van a sorsolásra is, hogy a barátok ne álljanak mindenképp egymás közelébe. Figyelni kell arra is, hogy az egymással versenyző gyerekek tudása milyen. Ha egy gyenge képességű csatázik egy erősebb játékossal, akkor a gyenge már a játék elején kieshet. Ezért vagy sorsolom, vagy változtatok a felálláson. A hibázó játékos kiesik a versenyből, így minden körben eggyel kevesebb játékos játszik. A kör közepén áll James Bond, kezével pisztolyt formál. Mielőtt pörög, azt mondja: My name is Bond, James Bond. Pörög körbe, majd hirtelen lelövi az egyik ellenségét. Ő leguggol. A lelőtt játékos később folytathatja a játékot. Két másik James Bond ellenség megpróbál a társa segítségére sietni és a feltett kérdésre válaszolni (egy szó, melynek az angol megfelelőjét kell mondani). Aki gyorsabban válaszol, megmenekül, a lassabb játékos kiesik. Ha egyik játékos sem tud válaszolni, a közvetlen előtte kiesett játékos visszakerülhet a helyükre, ha válaszol a kérdésre 3 másodpercen belül. Ezt én számolom. (de csak, ha egyik versenyző sem tudja a választ)

A játék lezárása: : a verseny végén egy győztes van (illetve két döntős) – ez a játék vége.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a két döntős játékos matricát, pluszt, kisötöst kap.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a két csatázó játékoshoz egy már kiesett játékost választok, aki, ha gyorsabban reagál a kérdésre, kiejti mindkét versenyzőt.

A játékvezető speciális feladatai: a kiesett gyerekekre kell figyelni, hiszen az ő feladatuk továbbra is a figyelem és a szavak ismétlése

Egyéb/megjegyzés: Vannak gyerekek, akik nem annyira szeretnek versenyezni, kerülik a kudarcot. Ha ilyen tanuló van, úgy vonom be a játékba, hogy ő vezetheti a következő játékot (ő lesz James Bond)

A játékot lejegyezte: Sztatisz Ágnes Mária