JÁTÉKRA FEL!

Szövő Nikolett: Színsárkány

  1. A játék neve, címe: Színsárkány
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrációs képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy futás közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta a vonalak felrajzolásához
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Egy biztonságos helyszín kialakítása, ahol semmi nem zavarja a gyerekeket mozgás közben. Két vonal felrajzolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha szeretnék, ők rajzolhatják meg a két határvonalat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki mutatkozzon be, ha még nem ismerik egymást. Játékszabályok ismertetése a résztvevőkkel.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két vonalat húzunk egymástól néhány méterre, és az egyik mögé felsorakoznak a gyerekek. A két vonal közti rész lesz az udvar, amit egy sárkány elfoglalt. Amikor a sárkány mond egy színt (pl.: zöld), akkor mindenkinek át kell futnia a túloldalra, ahol a palota található, hogy kiszabadítsák a királylányt. Akin a kiválasztott színből valamilyen ruhadarab van, azt a sárkány nem kaphatja el az adott körben. Akit megfogott, a következő játékban ő lesz a sárkány.
  18. A játék lezárása: Amikor a sárkány elkapott valakit, akkor van vége az adott körnek. Annyi kört érdemes játszani, amennyit a gyerekek szeretnének, illetve amennyi idő a rendelkezésre áll. A lényeg, hogy élvezzék, és ne unják meg.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék kerettörténete számos módon megváltoztatható. A játék idegen nyelven is játszható akár már kicsikkel is, mert csak a színek nevét kell tudniuk az adott nyelven.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbáld úgy elmondani a kerettörténetet, hogy a játékosok, minél jobban bele tudják élni magukat. A szabályokat érthetően kell ismertetni, hogy mindenki számára világos legyen a feladat. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot! (A játék során a gyerekek saját maguk továbbfejlesztették a játékot, és a végén, már úgy játszottak, hogy két sárkány volt az adott körben. Ezt azért találták ki, hogy nehezítsék a játékot.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szövő Nikolett, (szovonikolett@gmail.com)