JÁTÉKRA FEL!

Szoszki Erzsébet: Boszifoci

  1. A játék neve, címe: Boszifoci
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, figyelem fejlesztése, futógyorsaság, iram-, irányváltoztatások fejlesztése, térorientáció fejlesztése. Felhívni a figyelmet a balesetek megelőzésének fontosságára, felkészítés későbbi sportjátékokra, együttműködésre, szabálykövetésre való oktatás.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét a baleset veszélyre a játék megkezdése előtt. Mégpedig: a seprűnyéllel ne üssék meg egymást, felesleges durvaságok kerülése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db seprű, 1 db rongy, bóják/kapu
  12. Technikai igény: tornateremben kb. 6×6-os pálya
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekeket két részre osztom, egymással szemben felállítom és beszámozom őket, így mindkét csapatban lesznek egyesek, kettesek, hármasok stb., létszámtól függően. Felállítom a kapukat a játék megkezdése előtt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha hangos a játék, akkor előtte lévő nap számkártyák készítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat, a baleset megelőzésről beszélek, beszámozom őket, bemutattatom a játékot, egy próbakört játszunk a tényleges játék előtt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A pálya felénél leteszünk két seprűt, középre előzetesen egy rongyot helyezünk és felállítunk mindkét térfélre egy kaput. A játékvezető bekiált egy számot pl. 1, akkor mind a két csapatból az egyesek felveszik valamelyik seprűt és próbálják az ellenfél kapujába juttatni a rongyot, csak a seprű használatával. A játékvezető egy másik számot kiált be pl. 3, ekkor az egyesek ott dobják el a seprűt, ahol éppen vannak, visszafutnak a helyükre, de közben már futnak a hármasok , felveszik a seprűt(bármelyiket) és ők is próbálkoznak bejuttatni a rivális csapat kapujába a rongyot. Legfontosabb szabály: a rongyot csak a seprűvel érinthetik a játékosok. .Az a csapat nyer , amelyik meghatározott időn belül többször betalál a kapuba.
  18. A játék lezárása: Nincs kiesés, a játék élményéért játszanak, utólag megbeszélem velük hogy tetszett-e a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret – főleg egymás biztatásáért, küzdelemért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pluszbójákat helyezek el a pályán, és ezek a bójáknak a megkerülésével/szlalomozással lehet csak a rongyot a kapuba küldeni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A számok bekiáltása vagy számkártyák bemutatása. Érdemes néha olyan számot is bekiáltani amilyent nem osztottunk szét. Gyorsan változtassam a számokat. Ha több ideig játszunk változtassuk meg időnként a gyerekeknél a számozás, más legyen az egyes, kettes stb…
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatom szerint a gyerekek – nagyobbak is nagyon élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szoszki Erzsébet