JÁTÉKRA FEL!

Szőlősi Júlia: Bárányok be az ólba!

  1. A játék neve, címe: Bárányok be az ólba!
  2. A játék pedagógiai célja: A célom az, hogy ebben a vírusos időszakban kolléganőim elkeseredettek, kilátástalan a helyzetünk, nincsenek kisgyermekeink,legyen egy kis vidámság így az egyik pedagógiai célom, a hangulat jobbá tétele, a másik pedig, hogy picit ráhangolódjunk a húsvétra is.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben eltoltam az asztalokat, és a padlót is megnéztem, hogy csúszik e.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hulahopp karika, illetve én odakészítettem a babzsákot is, ha esetleg a karikával nem válna be a játék.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése után a karikákat, és babzsákot is előkészítem, valamint a karikákat a földre helyezem.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a karikák lehelyezését is rájuk bízhatom, illetve a terem berendezésében is segíthetnek. Az egyik kolléganőm nem szeretett volna beállni a játékba, ezért őt kértem meg a fotózásra, valamin tarra, hogy segítsen a játékszabályok betartásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beleállunk a karikákba, köszöntöm őket, és elkezdem a játékot,elmondom a játékszabályokat. keretmesébe foglalom a játékomat, majd megkérdezem, hogy érthető e a játék.esetleg egy próbajátékot is játszhatok, vagy bemutatom, mit kell csinálni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok mindegyike egy egy bárány, a lehelyezett karikák az ólak. A játék egy bégetéssel indul. a megadott jelre minden bárány szökdelni, ugrálni kezd az ólak között. Egészen addig, míg fel nem hangzik a: Jön a farkas! felkiáltás. akkor a bárányok beszaladnak az ólba. A karika „Ól” folyamatosan fogy, a végén csak egy bárány marad. A játékszabály az, hogy ha két bárány választ egy karikát,aki hamarabb tette a lábát a karikába, az maradhat benne. A játékot minden körben a kiesett bárány bégetésével indítjuk.
  18. A játék lezárása: megtapsoljuk a bennmaradó bárányt, megdícsérem a többieket,megköszönöm a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés a mi esetünkben az volt, hogy többen azt mondták, hogy ez fantasztikus játék volt, nagyon jól érezték magukat, többször kellene ilyet csinálnunk, és ez csapatépítésnek is megfelelne a közösségünkben. Ezzel véleményem szerint elértem a célomat is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az egyik variációja, hogy az ólak közötti futás közben jön a farkas valóban, és megpróbálja elkapni a bárányokat. aki nem fut be az ólba, az elkapható.ha elkapta a farkas, akkor kiesik. a másik továbbfejlesztett változata, hogy a farkas is megjelenik, és el is kaphat, illetve az ól lehetőségek is fogynak. ha valakit megfog a farkas, akkor az kiesik. addig zajlik a játék, amíg csak egy bárány marad. A játékszabályhoz hozzátartozik, hogy csak egy ujjal szabad megfogni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: azon kívül, hogy a termet berendezi az elején, a játék közben folyamatosan figyeli a játékszabályok betartását, a fotóssal, vagy kívülállóval kontaktustartás, ha esetleg éri el a céljait, akkor más eszközzel, szabályokkal megpróbál játékot változtatni.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szőlősi Júlia