JÁTÉKRA FEL!

Szőkéné Szlávik Szilvia: Fújj szél forgószél… drámajáték

A játék neve, címe: Fújj szél forgószél… drámajáték

A játék pedagógiai célja: Örömteli együtt játszás érzésének megélése. Figyelem koncentráció, testséma, nagymozgások, téri tájékozódás fejlesztése.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekeket figyelmeztetem, hogy játék közben figyeljenek egymásra, testi épségükre. -Óvatosan, nem lökdösődve!

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: A környezetünkben található bútorokon, szőnyegen, parkettán kívül másra nincs szükség.

Technikai igény: Relaxációs CD-re esetleg, ha nem szeles kint az idő.

Az előkészítés feladatai: Csoportszoba berendezésének ellenőrzése. Székek, asztalok között hely biztosítása a mozgáshoz, a biztonságos játékhoz.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek segítségével az asztalok, székek távolabb rendezése egymástól. -Húzzuk távolabb egymástól az asztalokat, hogy játéknál kényelmesen elférjetek!

A játék megnyitása, nyitánya: A Fújj szél forgószél… – játékot fogjuk játszani. Mondjuk el először közösen a hozzá tartozó versikét! -A vers közös átismétlése.

A játék menete, játékszabályok:-Emlékeztek rá ugye, hogy a versikére hajladozó mozgást végzünk /magastartásba emelt karokkal / a vers utolsó soránál figyelned kell nagyon, mert akkor nevezem meg, melyik testrészeddel kell a bútorhoz tapadnod!

A játék lezárása: Az utolsó előtti játék alkalmával figyelmeztetem résztvevő gyermekeket, hogy utoljára játsszuk el a játékot.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: -Mindenkit megdicsérek! Nagyon figyelmesek voltatok! Pl:-Elsők között mindig 4 kisgyermek volt, aki a megfelelő mozdulatokat a megfelelő helyen végezte. Kála, Zoé, Eliza, Szabi.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak bútorokhoz, hanem színekhez vagy formákhoz pl.: kerek vagy kocka formákhoz, vagy párosan is lehet a kezünket összeérintve, vagy lábujjunkat, cipő orrát, vagy hátat, vállat stb…

A játékvezető speciális feladatai: Egymásra való odafigyelés, udvariasság, segítőkészség, fegyelmezettség, szabálytudat alakítása.

A játékot lejegyezte: Szőkéné Szlávik Szilvia