JÁTÉKRA FEL!

Szlottáné Hajmásy Zsuzsanna: Lépj, ha igaz rád!

  • A játék neve, címe: Lépj, ha igaz rád!
  • A játék pedagógiai célja: Önismeret fejlesztése, egymás megismerése, lazító játékfigyelem fejlesztése.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Az előkészítés feladatai: A terület kijelölése, lépés nagyságának meghatározása, szabályok tisztázása, játékmester kiválasztása, a résztvevők felsorakoztatása
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ötletek gyűjtése a meghatározásokhoz, megbeszéljük az esetleges csalási lehetőségeket (nagyobb, hosszabb lépés) és ezek kiküszöbölését
  • A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek felsorakoztatása, játékmester helyére áll, az Ő szavára indul a játék
  • A játék menete, játékszabályok: A játékmester a játékra kijelölt terület szélén középre áll. Vele szemben a játékra kijelölt terület másik szélén állnak a többiek. A játékmester mond egy kritériumot és meghatározza, hogy akire igaz az az állítás, hány lépést tehet meg felé, hogy elérje a vele szemben lévő oldalt. Mondhat külső- belső tulajdonságot, ki szereti…., , kinek van…., ki volt már…, stb. Előre meghatározzuk, hogy 1-5 lépésig léphet mindig, akire az adott kritérium igaznak bizonyul. Minden egyes állításnál a játékmester új lépésszámot adhat meg. Aki legelsőként eléri a játékmester oldalát, Ő lesz a következő fordulóban a helyén. Hogy ne fordulhasson elő , hogy befolyásolja a kritérium választását az, hogy ki van hozzá már legközelebb, a játékmester háttal áll a többieknek. A játék kezdete előtt ötleteket gyűjtünk a kritériumok kiválasztásához.
  • A játék lezárása: Értékeljük a gyerekek odafigyelését a saját tulajdonságaik felismerésében, a szabálytudatukat, ötletességüket.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, jó ötletek, újítások kiemelése, ki milyen érdekességet tudott meg a többi társáról.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Körbe állva helyet cserélnek azok, akikre igaz az állítás. Vagy: csak belső tulajdonságokat lehet mondani. Vagy : nem tulajdonságokat gyűjtünk, hanem pl ki mit szeret, hol járt, történt-e már vele olyan, hogy….
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Szlottáné Hajmásy Zsuzsanna