JÁTÉKRA FEL!

Szincsák-Lukáts Fruzsina: Ritmuspárbaj

  1. A játék neve, címe: Ritmuspárbaj
  2. A játék pedagógiai célja: Ritmuskészség, koncentráció fejlesztése, csapatépítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan könnyebb ritmusképleteket is bele kell tenni a játékba, hogy mindenkinek egyaránt sikerélménye legyen, ne csak a jobb képességű játékosoknak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kártya, rumbatök, vagy egyéb zajkeltő eszköz
  12. Technikai igény: szék, de állva is játszható
  13. Az előkészítés feladatai: kártyát megrajzolni, eszközöket a helyszínre vinni, jelen esetben a székeket sorba rendezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: székek rendezésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése. Két törzs él egy szigeten, akik füstjelek helyett csak ritmussal, tapsolással tudnak üzenetet küldeni más szigeteken élőknek. Egy héten csak egyszer és csak az egyik törzs küldhet üzenetet. Azt, hogy melyikük, az dönti el, hogy melyik törzs résztvevőinek jobb a ritmusérzéke. A törzsfőnök kódolja az üzenetet a két sor végén álló törzstagnak, akiknek ezt a ritmust továbbítaniuk kell. Amelyik törzs legelején álló tag először kapja meg a kódolt üzenetet és helyesen visszatapsolja, ők üzenhetnek az adott héten.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok két sort alkotnak egymásnak hátat fordítva. Állva vagy ülve is lehet játszani a játékot. A két hátsó játékos hátán elkopogok egy ritmusképletet, amit továbbítania kell az előtte ülőnek, elkopogva a hátán vagy a vállán. Csak akkor indíthatják el a kopogást, ha a kártya kék felével felfelé kerül le az asztalra (a kártya egyik felén kékkel a másik felén pirossal írott ritmus található). A sorok legelején ülő játékosok kapnak egy-egy rumbatököt (vagy egyéb zajkeltő eszközt), ezt akkor kell megszólaltatniuk, ha elért hozzájuk a ritmus.
  18. A játék lezárása: Amelyik csapat először szólaltatja meg a rumbatököt, az tapsolhatja el a ritmust (a legelső játékos). Ha helyesen tapsolta el, akkor ő a legvégére ül, a sor pedig egyel előbbre megy. Ha nem sikerül, akkor marad mindenki a helyén. Az a csapat nyer, akinek a játék kezdetén leghátul ülő játékosa kerül előre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elmondom az észrevételeimet azzal kapcsolatban, hogy bizonyos esetekben miért nem jutott el a helyes ritmusképlet az első emberhez, pl. túl gyorsan tapsoltak, pontatlanul stb… A jutalmazás jelen esetben két doboz bon-bon volt, amiből természetesen a vesztes csapat is kapott 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A ritmusképlet nehezítésével lehet fokozni a játék nehézségét. Körben ülve is lehet játszani, így az indító játékoshoz ér vissza az „üzenet”. Más történettel is be lehet vezetni, pl. ritmus posta. Rumbatök helyett más eszköz is használható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A ritmus pontos elkopogása, lehetőleg egyszerre mindkét hátsó játékos hátán.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szincsák-Lukáts Fruzsin