A játék neve, címe: Súgdosós játék
A játék pedagógiai célja: Figyelem – és koncentrációs képesség fejlesztő, emlékezet fejlesztő, együttműködés – fejlesztő
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő tér kialakítása, asztalok, székek, minden egyéb bútor vagy eszköz eltávolítása.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Plüssállatok beszerzése
Technikai igény: Nincs
Az előkészítés feladatai: Plüssállatok beszerzése után azoknak a kihelyezett asztalra helyezése; szabad tér kialakítása
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tárgyakat (plüssállatokat) hozhatják a résztvevők.
A játék megnyitása, nyitánya: – Csapatok kialakítása: a résztvevők elosztása és két oszlopba állítása ügyelve arra, hogy ugyanannyi játékos legyen mindkét oszlopban. Ha eggyel tööb tag van valamelyik csapatban, akkor egy plusz játékos külön feladatot kap: ő lesz az első súgó. – Az állatok közös megnevezése (tisztázzuk melyik állat milyen néven lesz megnevezve a játék során. – A játék menetének és szabályainak tisztázása
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető minkét csapat leghátsó tagjának fülébe súg egy állatnevet a kiállított darabok közül. A két játékos ezután „Elkészülni, vigyázz, kész, rajt!” felszólítás után futnak saját csapatuk leghátsó tagjához és annak fülébe suttogják a kiválasztott állatnevet. Ezen leghátsó játékos továbbsúgja ugyanazt az állatnevet az előtte álló embernek, aki szintén továbbsúgja, míg a sor első emberéhez nem jut a szó. A csapat első tagja amint meghallotta a súgott állatnevet, fut a kiállított asztalhoz, kiválasztja és a magasba emeli a rajta lévő plüssállatokból azt, amelyiket a fülébe súgták. A pontot az a csapat kapja, amelyik előbb emeli a plüssállatot a magasba. A következő súgásnál az eddigi leghátul álló játékos előre megy, így a soron következő játékos lesz az első súgó ember.
A játék lezárása: Miután mindenki súgott már, vagyis egyszer körbeért a játék, akkor a pontok összesítésével illetve kihirdetésével zárható a játék. Kisebb gyerekeknél a feszültség elkerülése végett addig érdemes játszani, amíg azonosak nem lesznek a csapatok pontjai.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapat szóbeli dícséretet, tapsot, illetve cukorkát kaphat.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más tárgyakkal is játszható a játék. Pl. Konyhai eszközök.
A játékvezető speciális feladatai:
Egyéb/megjegyzés:
A játékot lejegyezte: Szili Melinda Tímea